خبر فوری

 
 
سعد رضوی رهبر جدید تحریک لبیک پاکستان / آزادی هتاک به ساحت دختر پیامبر ص طی توافق تحریک لبیک با دولت
کد خبر :933511858

13:51 1399/09/03


برچسب ها : پاکستان, تحریک لبیک پاکستان, توهین, خادم حسین رضوی, دولت فدرال, سعد حسین رضوی, مولوی اشرف جلالی,

آصف اشرف جلالی فرد هتاک به ساحت مقدس دختر پیامبر اکرم ص طی توافق تحریک لبیک پاکستان به ریاست خادم حسین رضوی با دولت فدرال آزاد شده است. گفتنی است آزادی او طی مذاکرات میان دولت فدرال با خادم رضوی برای پایان دادن به تحصن سه روزه صورت گرفته است.


لاهور: به گزارش راز نیوز| هیچ حزب دیگری در سیاست چون تحریک لبیک پاکستان TLP نتوانسته است به این سرعت  و در مدت کم محبوبیت کسب کند. این حزب در سپتامبر سال 2017 میلادی بوجود آمد و به سرعت به اوج شهرت رسید و در همان سال 2017 میلادی با شرکت در انتخابات میان دوره ای توانست با کسب 7 هزار رای، همه را شگفت زده کند که مرحوم خادم حسین رضوی نقش اساسی در مقبولیت سریع این حزب ایفا نمود. وی به سخنرانی شفاف معروف بود و در سخنرانی های خود از کلماتی که میان جامعه فحش به حساب می آمد نیز استفاده می کرد و هیچ ابایی نداشت. اما فوت ناگهانی خادم حسین رضوی باعث وارد شدن شک شدیدی به اعضای این حزب شد.

پیش از درگذشت خادم حسین رضوی، شورای 18 نفره تحریک لبیک پاکستان برای انتخاب جانشین نشستی تشکیل داد که اسامی علامه شفیق امینی، علامه فاروق حسن و سعد حسین رضوی فرزند خادم حسین ارائه شد. هرچند در نشست نخست اسم علامه فاروق حسن برجسته بود، اما در نشست دوم به طور ناگهانی اسم سعد حسین در قرعه کشی به عنوان جانشین درآمد. معرفی سعد حسین رضوی به عنوان رهبر جدید تی ال پی پیش از تشییع خادم حسین رضوی در پارک اقبال گریتر توسط سید ظهیر الحسن شاه معاون ارشد حزب انجام شد. سعد رضوی دانشجوی مدرسه دینی ابوذر غفاری است، اگرچه تحریک لبیک به عنوان یک حزب تندرو شناخته می شود اما سعد رضوی یک رهبر خوش اخلاق و فعال است. وی پیش از درگذشت خادم حسین رضوی، رهبری بخش رسانه ای حزب را برعهده داشت و با تشکیل حساب های کاربری مختلف، مواضع و تصمیمات این حزب را به گوش طرفداران حزب می رساند.

سیاست این حزب در زمان خادم رضوی سختگیرانه بود، اما هم اکنون می توان انتظار داشت که سعد رضوی این برداشت را تغییر دهد. سعد رضوی روابط خوبی با جوانان دارد و با دانشجویان دانشگاه و کالج ها نیز در ارتباط است. وی علاوه بر مشورت با دوستان خود، به خادم رضوی نیز مشاوره ارائه می کرد. امور این حزب از روز نخست در دست سعد رضوی بود که بر این اساس او تجربه خوبی در این رابطه دارد.

گفته می شود که یگی دیگر از علت های انتخاب سعد رضوی به عنوان رهبری این حزب، حفظ مقبولیت سیاسی و مردمی تی ال پی است. ناگفته نماند عملکرد خادم رضوی نسبت به مخالفان بسیار تند و سختگیرانه بود. او علاوه بر آنکه اذان وهابی ها را به رسمیت نمی شناخت، مذهب شیعه را نیز مورد انتقادات شدید خود قرار داده و عزاداری های پیروان این مذهب برای نوه پیامبر را در سخنرانی های عمومی خود مورد تمسخر قرار می داد. حال، اگر سعد رضوی نیز نگرش پدر خود را اتخاذ کند و مانند او سختگیر باقی بماند، ممکن است تحریک لبیک پاکستان دوام زیادی نداشته باشد.

از طرفی آصف اشرف جلالی نیز پس از 4 ماه زندان، طی توافق سری تحریک لبیک پاکستان به رهبری خادم رضوی با پایان دادن به تحصن و تظاهرات سه روزه به بهانه حرمت رسول الله ص آزاد شده است. آصف اشرف جلالی رهبر یکی از گروه های جدا شده از تی ال پی است. وی به دلیل اختلافات با خادم حسین رضوی، گروه جدیدی تشکیل داده است که در حال حاضر با دیدن خلا، با افزایش فعالیت های خود می تواند سعی در مطرح کردن و افزایش مقبولیت خود داشته باشد که این امر افزایش فعالیت سعد رضوی را برای بقای اوج شهرت و مقبولیت سیاسی و مردمی حزب می طلبد.

شایان ذکر است با مرور تاریخ پاکستان در می یابیم گروه ها و احزاب پاکستانی که رهبرانشان کشته شده اند یا فوت کرده اند، نتوانسته اند مدت زیادی دوام داشته باشند و یا به شدت فعالیت هایشان کاهش پیدا کرده است. مثل تحریک سنی که توسط سلیم قادری تشکیل شده بود، اما پس از کشته شدن سلیم قادری طی حادثه تروریستی در کراچی، این گروه نتوانست فعالیتی همچون دور سلیم قادری را نشان دهد. همچنین جمعیت علمای پاکستان نیز نتوانست به فعالیت خود پس از شاه احمد نورانی ادامه دهد و مثل قبل باشد. و گروه تروریستی سپاه صحابه نیز پس حق نواز جنگوی به صورت تدریجی سقوط کرد، هرچند مدتی مولانا ایثار قاسمی رهبری آن را برعهده گرفت اما مولانا اعظم طارق نتوانست به همان نحو دور اقتدار آن را حفظ کند. هرچند هم اکنون رهبری این گروه تروریستی در دست مولانا احمد لدهیانوی است، اما به دلیل ممنوعه بودن این گروه، فعالیت های آن بسیار محدود هستند.

ناگفته نماند که براساس اظهارات برخی منابع، آزادی آصف اشرف جلالی فرد هتاک به ساحت مقدس حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها طی توافق صورت گرفته میان خادم رضوی و دولت فدرال پس از سه روز تحصن و اعتراضات به بهانه حرمت پیامبر ص و ناموس رسالت صورت گرفته است. گفتنی است پس از دستگیری این فرد هتاک، دادگاه ضمانت برای آزادی وی را نیز رد کرده بود، درحالیکه تنها دو الی سه روز پس از توافق میان تحریک لبیک پاکستان به رهبری خادم رضوی با دولت فدرال، دادگاه ضمانت برای آزادی آصف اشرف جلالی را با پرداخت 100 هزار روپیه قبول کرده است. گفته می شود شرط اصلی برای پایان دادن به تحصن سه روزه در اسلام آباد با تیم مذاکراتی دولت، آزادی اشرف جلالی بود.

ارسال نظر

 
1