خبر فوری

 
 
سرکنسول پاکستان : از پادشاه و ولیعهد سعودی بابت کمک های بی بدیلشان سپاس گذاریم
کد خبر :2103817220

16:02 1398/01/08


برچسب ها : پاکستان, سرکنسول, سفارت, عربستان سعودی, کنسولگری,

مراسم پذیرایی به مناسبت روز ملی پاکستان در عربستان سعودی از جانب کنسولگری برگزار شد که مورد استقبال و شرکت بسیاری از مقامات کشورهای مختلف، مقامات بلند پایه سعودی و اعضای سیاسی پاکستان در سعودی قرار گرفت .


 

به گزارش راز نیوز، مراسم پذیرایی به مناسبت روز ملی پاکستان در عربستان سعودی از جانب کنسولگری برگزار شد که مورد استقبال و شرکت بسیاری از مقامات کشورهای مختلف، مقامات بلند پایه سعودی و اعضای سیاسی پاکستان در سعودی قرار گرفت و جمال بکر البغیور مدیر کل وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز به طور مهمان خصوصی در مراسم شرکت کرد. مراسم با سرود های ملی کشور های پاکستان و عربستان سعودی آغاز شد.
 


سرکنسول " شهریار اکبر خان " از شرکت مهمانان در مراسم ، سپاس گذاری کرده و به جامعه پاکستانی نیز به مناسبت سالروز ملی پاکستان تبریک عرض کرد. وی خاطر نشان کرد که در تاریخ 23 مارس 1940 میلادی در شهر لاهور هند، مسلمانان این کشور تصمیم به تشکیل ریاست مستقل و خود مختار گرفتند، که پس از گذشت 7 سال، پاکستان تشکیل شد.
 


وی روابط متعدد دو کشور پاکستان و عربستان سعودی را بر پایه مردم دو کشور دانست و افزود : عمق روابط دوستانه دو کشور را می توان از طریق مشاهده سفر ولیعهد عربستان محمد بن سلمان به پاکستان و استقبال گرم مقامات ارشد سیاسی پاکستان از وی تخمین زد. سرکنسول همچنین از حمایت های پیاپی پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی از کشور پاکستان در برهه های زمانی مختلف تشکر و سپاس گذاری کرد.

شهریار اکبر اذعان داشت که پاکستان از روز نخست روابط هماهنگ و برادرانه ای با عربستان داشته است. جمعیت 2.5 میلیونی پاکستانی مقیم عربستان سعودی، برای پیشرفت و توسعه اقتصاد سعودی تلاش های قابل توجهی انجام داده است . وی با تعریف از نظریه پیشرفته سازی سعودی تا سال 2030، ابراز داشت که پاکستان نیز برای پیشرفت خود به همراه چین، پروژه هایی همچون CPEC را آغاز کرده است. ما دعاگو و امیدواریم که پروژه های ذکر شده موجب پیشرفت دو کشور خواهند شد.

قابل ذکر است که در مراسم، علاوه بر دسته های نظامی ارتش پاکستان، کارکنان سفارت کشورهای ازبکستان، مصر، اردن، هند، بنگلادش و دیگر کشورها حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1