خبر فوری

 
 
سرکنسول قطر: به طور مشترک در حال کار بر پروژه های دفاعی و صنعتی با پاکستان هستیم
کد خبر :123254398

15:09 1399/12/12


برچسب ها : انجمن تجارت و صنعت کورنگی, پاکستان و قطر, تجارت, دفاع, سرکنسول قطر, صنعت, کراچی,

مشال الانصاری سرکسنول کشور قطر طی گفتگو در انجمن تجارت و صنعت کورنگی (کاتی)، گفت: کار بر روی پروژه های تولیدی بازرگانی و دفاعی طی همکای با پاکستان در حال انجام است.


کراچی: به گزارش راز نیوز| مشال الانصاری سرکسنول کشور قطر طی گفتگو در انجمن تجارت و صنعت کورنگی (کاتی)، با بیان اینکه کار بر روی پروژه های تولیدی بازرگانی و دفاعی طی همکای با پاکستان در حال انجام است، گفت: ظرفیت نیروی کاری پاکستان در قطر را در سال های آینده دو برابر خواهیم کرد و توافق صورت گرفته در زمینه گاز طبیعی مایع با پاکستان باعث تقویت بیشتر روابط تجاری میان دو کشور برادر می شود. علاوه بر آن تجارت دوجانبه در زمینه های کشاورزی، غذا، دفاع و بخش های مختلف صنعتی نیز در حال افزایش است.

شایان ذکر است در این بین، سلیم الزمان رئیس انجمن، راشد صدیقی رئیس کمیته دائمی برای امور دیپلماتیک، ذکی شریف نایب رئیس ارشد، نگت اعوان نایب رئیس و روسای سابق این انجمن حضور داشتند.

 سلیم الزمان رئیس انجمن ابراز داشت که از توافق گاز طبیعی مایع LNG استقبال می کند و تامین گاز به مایع پاکستان به موضوع بقا تبدیل شده بود درحالیکه در این شرایط، این توافق نامه باعث نجات حیات ما خواهد شد. وی افزود: ما می خواهیم این معامله تاریخی ال ان جی میان قطر و پاکستان، مفید واقع شود. دو کشور علاوه بر بخش انرژی، می توانند در پروژه های مشترک و فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف نیز کار کنند. وی با بیان اینکه فرصت های ناشی از جام جهانی فیفا 2020 قطر می تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از نیروهای انسانی پاکستان را فراهم کند، افزود: قطر قبلا در این زمینه گام برداشته و می توان اقدامات بیشتری انجام داد. وی از قطر بابت ارائه کمک های پزشکی به پاکستان در دوران کرونا تشکر و قدردانی کرد.

راشد احمد صدیقی  رئیس کمیته دائمی امور دیپلماتیک کاتی گفت: فرصت های زیادی برای توسعه صنایع در قطر وجود دارد، ما می خواهیم در رابطه با پیشنهادات جهت صدور مجوز برای سرمایه گذاران پاکستانی به منظور ایجاد صنایع در قطر تمرکز و بررسی شود، این امر باعث چند برابر شدن همکاری های دوکشور در این زمینه می شود.

ارسال نظر

 
1