خبر فوری

 
سرکنسول دولت موقت افغانستان در کراچی: تجارت دوجانبه باید به ارزهای محلی باشد
کد خبر :609860592

15:45 1400/10/22


برچسب ها : اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و افغانستان, ارز محلی, پاکستان و افغانستان, تجارت, روابط تجاری, سرکنسول افغانستان,

سعید عبدالجبار سرکنسول دولت موقت امارت اسلامی افغانستان در کراچی طی دیدار با زبیر موتی رئیس اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و افغانستان، اظهار داشت که این اتاق مشترک به دلیل نبود نقدینگی در افغانستان، از دولت فدرال مجوز مبادلات تجاری میان دو کشور با ارزهای رسمی دو کشور را بگیرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| سعید عبدالجبار سرکنسول دولت موقت امارت اسلامی افغانستان در کراچی طی دیدار با  زبیر موتی رئیس اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و افغانستان، با بیان اینکه پاکستان نخستین شریک تجاری افغانستان است که دولت و مردم افغانستان از آن کمک و همکاری می خواهند، افزود: مردم افغانستان دوران سختی را با بدترین مشکلات درپی بلوکه شدن اموال سپری می کنند.

وی اظهار داشت که اتاق مشترک بازرگانی در زمینه دریافت مجوز از دولت فدرال پاکستان برای انجام مبادلات تجاری فیمابین با ارزهای محلی روپیه پاکستان و افغانستان به دلیل نبود دسترسی به نقدینگی در افغانستان باید اقدام کند تا این تجارت به جای دلار با ارزهای رسمی دو کشور صورت گیرد. افغانستان، پاکستان را اولین شریک تجاری می داند و به دنبال کمک پاکستان با افزایش حجم تجاری هستیم.

سعید عبدالجبار در ادامه گفت: افغانستان دارای ذخایر عظیم معدنی و ذغال سنگ همراه با محصولات مختلف تازه است که پاکستان به آنها نیاز دارد و پاکستان می تواند به راحتی خلاء تولیدات هند را پر کند.  

زبیر موتی رئیس اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و افغانستان گفت که باید به هیئت این اتاق مشترک اجازه داده شود تا بتواند برای دیدار با بازرگانان و وزارتخانه های افغانستان، به این کشور سفر کند. وی توافق کرد که همه اقدامات باید برای مشارکت ذینفعان در بازسازی نه تنها تجارت، بلکه روابط اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور انجام شود و انجمن هایی مانند اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و افغانستان PA JCCI می توانند نقش مهمی در ارتباطات اقتصادی و مردمی ایفا کنند.

ارسال نظر

 
1