خبر فوری

 
 
سرکنسول ایران در کویته: تسهیلات بانکی لازمه خاتمه تجارت غیر قانونی در مرزهای ایران و پاکستان
کد خبر :592359722

10:11 1398/03/20


برچسب ها : پاکستان و ایران, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه,

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان گفت: عدم وجود تسهیلات بانکی باعث گسترش تجارت غیرقانونی در مرز ایران و پاکستان شده است.


کویته: به گزارش راز نیوز سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان گفت: عدم وجود تسهیلات بانکی باعث گسترش تجارت غیرقانونی در مرز ایران و پاکستان شده است.

محمد رفیع سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی در نشست اتاق بازرگانی و صنایع کویته به مناست عید سعید فطر با اشاره به تجارت مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان اظهار داشت: علی رغم امضای یادداشت تفاهم میان دو کشور، اقدامات لازم و اساسی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر ایجاد تسهیلات بانکی مرزی میان دو کشور افزود: در صورت عدم وجود تسهیلات بانکی نمی توان با تجارت غیرقانونی در مرز ایران و پاکستان مبارزه نمود.

وی خاطر نشان کرد: مقامات ایران و پاکستان با تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران-پاکستان برای تسهیل در امر تجارت دوجانبه تلاش نمودند که اکنون نیاز به گسترش حجم تجارت میان دو کشور است و باید اقدامات اساسی برای رفع تمامی موانع در این زمینه صورت بگیرد.

محمد رفیع در ادامه افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان روابط دو کشور بهبود یافته است و میتوان با رفع برخی از مشکلات و موانع اقتصادی و تجاری، حجم تبادلات تجاری میان دو کشور را تا 5 میلیارد دلار افزایش داد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته گفت: افزایش هزینه های عوارض ورود بر محصولات ایرانی باعث گسترش حجم تجارت غیرقانونی و قاچاق میان دو کشور گردیده است.

وی در پایان از آمادگی ایران برای همکاری در تعمیر خط راه آهن میان دو کشور خبر داد.

قاسم خان سوری معاون رئیس پارلمان پاکستان نیز در این نشست اظهار داشت: پاکستان اقدامات اساسی را برای مبارزه با قاچاق و تجارت غیر قانونی و تروریسم مرزی انجام داده است.

وی افزود: در حال حاضر پاکستان با وضعیت بحرانی اقتصادی مواجه است و عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از به روی کار آمدن توانست با اقدامات مثبتی به صورت چشمگیری اوضاع اقتصادی را بهبود بخشیده است.

ارسال نظر

 
1