خبر فوری

 
 
سراج رئیسانی کیست و چگونه کشته شد؟؟! (اختصاصی راز نیوز)
کد خبر :180113052

21:45 1397/04/25


سراج رئیسانی رهبر حزب عمومی بلوچستان توسط حمله انتحاری در شهر مستونگ ایالت بلوچستان کشته شد و این حمله را داعش به عهده گرفت.


سراج رئیسانی در 4 آوریل 1963 میلادی در شهر بولان و در منطقه مهر گده به دنیا آمد. وی از قبلیه رئیسانی بود.

 

سراج رئیسانی در شهر بولان تحصیل کرد و لیسانس علوم خود را از دانشگاهی در تندوجام اخذ نمود. و تحصیل خود را در هلند به پایان رساند.

 

پدر سراج رئسانی، مرحوم نواب غوث بخش رئیسانی فرماندار بلوچستان و وزیر کشاورزی بود. او در سال 1970 میلادی جبهه متحد بلوچستان را تأسیس نمود.

 

سراج رئیسانی برادر کوچک وزیر سابق بلوچستان نواب اسلم رئیسانی،  سناتور سابق و رئیس حزب ملی بلوچستان لشکری رئیسانی بود.

 

وی چند سال پیش به ریاست جبهه متحد بلوچستان نائل گردید. او در 3 ژؤن سال جاری الحاق حزب خود را با حزب جدید شهر (حزب مردم بلوچستان) اعلام کرد. وی در انتخاب امسال از شهر مستونگ کاندید شد. در ژوئیه 2011 میلادی بر اثر بمب گزاری وی پسر خود اکمل رئیسانی را از دست داد.

 

در روز جمعه 22 تیر ماه 1397 سراج رئیسانی در تجمع انتخاباتی شهر خود برای سخنرانی حاضر شد. در همین حین بمب انتحاری منفجر می شود و موجب کشته شدن 150 نفر به همراه سراج رئیسانی شد. با توجه به آمار کشته شدگان این بزرگترین حمله انتحاری در تاریخ بلوچستان است. در سال 2013 میلادی بزرگترین حمله بلوچستان به کویته تعلق دارشت که در خیابان عملدار صورت گرفت و موجب کشته شدن 106 نفر شد.

داعش این حمله تروریستی که موجب کشته شدن سراج رئیسانی شد را به عهده گرفت.

 

رئیس ارتش پاکستان سراج رئیسانی را سرباز ملت توصیف کرد و عنوان جایزه ملی را به خانواده ایشان تقدیم کرد. ناگفته نماند سراج رئیسانی تحت حمایت کامل ارتش پاکستان فعالیت های خود را انجام میداد.

ارسال نظر

 
1