خبر فوری

 
 
سراج الحق : هند در حال پشتیبانی تروریسم در بلوچستان است
کد خبر :1145681643

19:05 1397/09/27


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, هند,

کویته : سراج الحق رئیس جماعت اسلامی پاکستان گفت : هراس افکنی و اقدامات تروریستی در حال انجام در بلوچستان پاکستان تحت نظر هند انجام می شود. به دلیل جنایات و ظلم، هزاران جوان کشمیری شهید شده اند.


 

کویته : سراج الحق رئیس جماعت اسلامی پاکستان گفت : هراس افکنی و اقدامات تروریستی در حال انجام در بلوچستان پاکستان تحت نظر هند انجام می شود. به دلیل جنایات و ظلم، هزاران جوان کشمیری شهید شده اند.

رئیس جماعت اسلامی پاکستان سراج الحق طی سخنرانی در جلسه ای در شهر کویته بلوچستان گفت : پیشرفت و امنیت بلوچستان، منجر به پیشرفت و برقرای امنیت در پاکستان خواهد شد. خداوند بلوچستان را مملو از معادن و ذخایر طبیعی قرار داده است. بلوچستان از هر نگاهی برای پاکستان حائز اهمیت است، تاکنون هیچ از یک دولت های سابق و فعلی، تعهد های خود نسبت به بلوچستان را به طور کامل عملی نکرده اند. در فصل سرما نیز، بلوچستان فاقد گاز است.

رئیس جماعت اسلامی پاکستان اظهار داشت : بلوچستانی که سرشار از معادن و منابع طبیعی است، توسط دولت های ظالم و سرداران ظالم تاکنون از پیشرفت محروم مانده است. فرزندان سردار ها در خارج از کشور در بهترین موقعیت ها مشغول به تحصیل هستند اما فرزندان مردم عادی بلوچ، حتی امکانات تحصیل معمولی را نیز ندارند.

وی در ادامه با اشاره به این امر که بخش عمده ای از بلوچستان پاکستان تحت تاثیر خشک سالی است گفت : در صورت عدم رسیدگی، مردم بلوچ مجبور به کوچ خواهند شد. در حالی که در زمان پرویز مشرف، پروژه آبرسانی به بلوچستان کلید خورده بود، اما تاکنون این پروژه آغاز نشده است.

سراج الحق با اشاره به فساد مالی در حال انجام در بلوچستان گفت : سازمان بازرسی کل کشور چشمان خود را بر فساد مالی بلوچستان بسته است. وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان نیز اذعان داشته است که طی 4 ماه اخیر هیچ گونه تغییری در بلوچستان انجام نشده است.

وی در سخنان خود همچنین افزود و گفت : باید بیشترین نفع پروژه CPEC عائد مردم بلوچستان شود، ماهی گیران بندر گوادر با مشکلات و خطراتی روبه رو هستند. دولت باید تدبیری بیندیشد، باید مجددا پروژه های پیشرفت بلوچستان تحت پروژه CPEC انجام شوند.

وی همچنین در پایان سخنان خود با ابراز تاسف در رابطه با این امر که یک غیر مسلمان لایحه منع شراب را ارائه می کند و مسلمانان با لایحه وی مخالفت می کنند گفت : اپوزیسیون باشد یا دولت فدرال، همگی باید بازرسی شوند.

ارسال نظر

 
1