خبر فوری

 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان: ما به دنبال تقویت روابط با آمریکا هستیم
کد خبر :146557652

19:23 1399/11/10


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و هند, تروریسم هند, جامعه جهانی, دستگیری, رهبران سیاسی کشمیر, زاهد حفیظ چودری, سخنرانی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان,

زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: ما به دنبال تقویت روابط چند جانبه، پایدار و متقابلا مفید با دولت آمریکا هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: ما به دنبال تقویت روابط چند جانبه، پایدار و متقابلا مفید با دولت آمریکا هستیم. پاکستان از جامعه جهانی خواست چهره واقعی هند را به عنوان کشور تبلیغ کننده علیه پاکستان در سراسر دنیا و حامی تروریسم مشاهده کند. پاکستان برای دستیابی به صلح، ثبات و رفاه در منطقه، می خواهد به همکاری خود با آمریکا ادامه دهد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی گفته بود که هند مدت زمان زیادی خود را یک کشور قربانی تروریسم نشان می داد که چهره واقعی این کشور در جهان نمایان شد.

وی همچنین بیان کرد: بررسی های بین المللی در مورد کمپین بین المللی شبکه خبری هند علیه پاکستان پس از انتشار گزارش ضد التهابی اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. کمپین جعلی رسانه های تحت حمایت هند، چهره واقعی این کشور را آشکار کرد.

وی همچنین با اشاره به اوضاع کشمیر افزود: روز جمهوری هند در سراسر جهان از جمله سرزمین های اشغال شده توسط هند به عنوان روز سیاه برگزار شد. در آن روز کشمیری ها پیام روشنی به دولت هند دادند که حاکمیت غیر قانونی این کشور را نخواهند پذیرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به بازداشت غیر قانونی آسیه اندرابی، احمد شاه، یاسین ملک، مسرت عالم بت، محمد اشرف صحاری و دیگر رهبران سیاسی کشمیر از وخیم تر شدن وضعیت سلامتی آن ها ابراز نگرانی کرده و قوانین اعمال شده نادرست و ادعاهای بی اساس هند علیه این رهبران کشمیری را محکوم کرد.

وی علاوه بر این گفت: زندانی و شکنجه شدن این رهبران سیاسی کشمیر به دلیل ایدئولوژی سیاسی و مبارزه آن ها با سلطه غیر قانونی هند صورت گرفته که نشان دهنده ذهنیت افراطی سازمان داوطلبان ملی RSS و حزب بهاراتیا BJP می باشد که هیچ احترامی برای حقوق بشر قائل نیستند.

ارسال نظر

 
1