خبر فوری

 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان: ایجاد فضای مناسب برای آغاز مذاکرات وظیفه هند است
کد خبر :1971305895

15:16 1399/11/18


برچسب ها : پاکستان و هند, جامو و کشمیر, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, سخنگوی وزارت امور خارجه هند, مذاکرات پاکستان و هند,

پاکستان و هند بار دیگر با نشان دادن چراغ سبز برای آغاز مذاکرات دوجانبه، توپ را به زمین یکدیگر پاس می دهند، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در جدیدترین اظهارات خود دهلی نو را مسئول ایجاد فضای مناسب جهت آغاز مذاکرات معرفی نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و هند بار دیگر با نشان دادن چراغ سبز برای آغاز مذاکرات دوجانبه، توپ را به زمین یکدیگر پاس می دهند، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در جدیدترین اظهارات خود دهلی نو را مسئول ایجاد فضای مناسب جهت آغاز مذاکرات معرفی نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود اظهار داشت: هند موظف است فضای مناسب جهت آغاز مذاکرات نتیجه بخش را ایجاد کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان در پاسخ به یک سوال تصریح کرد: «پاکستان همواره قائل به حل مسالمت آمیز تمامی مسائل به ویژه مناقشه کشمیر بوده و این دولت هند است که از 14 مرداد ماه 1398 با اقدام غیر قانونی، ضد انسانی و یک جانبه ی الحاق کشمیر به اراضی تحت کنترل خود اوضاع این منطقه را متشنج نموده است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست پاکستان این است که هند تصمیم یک جانبه و غیر قانونی خود در الحاق جامو و کشمیر را لغو و نقض بیش از حد حقوق بشر در این منطقه را متوقف نماید و بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و مطابق با خواست مردم کشمیر برای حل مناقشه کشمیر تلاش کند.

این در حالی است که پیش از این انوراگ سریواستو سخنگوی دستگاه دیپلماسی هند نیز در اظهاراتی مشابه توپ مذاکرات را به زمین پاکستان انداخت و اسلام آباد را مسئول ایجاد فضای مذاکرات خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند طی سخنانی ضمن شرح پیش شرایط دولت هند برای آغاز مذاکرات ابراز داشت: پاکستان به منظور برقراری روابط دوستانه با همسایه های خود فضای عاری از تروریسم، دشمنی و افراط گرایی را ایجاد کند.

لازم به ذکر اشاره سخنگوی دستگاه های دیپلماسی دو کشور به مذاکرات پس از اظهارات ژنرال قمر جاوید باجوا در مراسم دانش آموختگی آکادمی نیروی هوایی پاکستان در رسالپور صورت می گیرد.

فرمانده ستاد ارتش پاکستان در اظهارات خود در این مراسم ابراز داشت: اکنون وقت آن رسیده است که دست صلح را به هر سو دراز کنیم، وی همچنین بر حل مناقشه جامو و کشمیر مطابق با آرمان های مردم این منطقه و بر اساس روشی مسالمت آمیز و آبرومندانه تاکید نمود.

این اظهارات فرمانده ستاد ارتش پاکستان به عنوان جدیدترین خواست مقامات پاکستان برای کاهش تنش در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است پس از حملات تروریستی سال 2008 در شهر بمبئی هند روابط و مناسبات نه چندان قوی میان پاکستان و هند بار دیگر دچار تنش و افول شد، اما با این وجود دو کشور در سال 2013 میلادی سعی نمودند به منظور کاهش تنش ها در زمینه مسائل مختلف به رایزنی و گفتگو بپردازند، اما ادامه نقض پیمان آتش بس در خط کنترل مرزی مانع از آن شد و این مذاکرات به بن بست کشیده شد و از آن زمان تاکنون این مذاکرات همچنان متوقف مانده است.

ارسال نظر

 
1