خبر فوری

 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: روابط دوستانه روسیه و پاکستان در حال گام برداشتن بطرف قله های موفقیت آمیز میباشد
کد خبر :296307194

18:04 1399/06/29


برچسب ها : پاکستان, روسیه, سخنگوی وزارت امور خارجه, سرگئی لاوروف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه روسیه, وزیر خارجه پاکستان,

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد روابط دوستانه روسیه و پاکستان در حال گام برداشتن بطرف قله های موفقیت آمیز میباشد و هر دو کشور خواهان روابط مستحکم‌ می باشد.


مسکو: به گزارش راز نیوز| سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد روابط دوستانه روسیه و پاکستان در حال گام برداشتن بطرف قله های موفقیت آمیز میباشد و هر دو کشور خواهان روابط مستحکم‌ می باشد.
بر اساس جزئیات منتشر شده زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبر نگار پاکستانی در مسکو بنام اشتیاق احمد که سوالاتی همچون مبنی بر این که: چشم اندازهای پیشبرد روابط دوجانبه چیست؟
و اساسی ترین نکات در توافق نامه پاکستان و روسیه چیست؟
 همکاری دو جانبه در مورد وضعیت کشمیر و افغانستان چگونه است؟
مطرح کرد.
 ماریا زاخاوورا در پاسخ به این سوالات خبرنگار پاکستانی اظهار داشت: در جریان جلسات توجیهی در تاریخ 23 مرداد، ما در مورد روابط روسیه و پاکستان توضیحات کامل را مطرح کردیم که مربوط به وضعیت هر دو کشور بود.
وی افزود: هر دو کشور پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف حاصل نمودند.با این حال هفته گذشته 20شهریور، در حاشیه جلسه شورای وزیران سازمان همکاری شانگهای سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان از هم دیدار کردند
در این دیدار، طرفین در مورد چشم اندازهای مشترک روسیه و پاکستان، به ویژه در زمینه های سیاسی ، مبارزه با تروریسم، تجارت و اقتصاد، بحث و گفتگو کردند.
ماریا زاخارووا ابراز داشت: هر دو کشور توافق کردند، برای پیشرفت و گسترش روابط مستحکم در حال راه اندازی پروژه های ویژه میباشند در همین راستا پروژه برجسته مانند ساخت خط لوله گاز از کراچی به لاهور در اولویت پروژه های ما میباشد.

ارسال نظر

 
1