خبر فوری

 
 
سخنگوی ارتش پاکستان: هیچکس نباید در محوریت عربستان سعودی در جهان اسلام دچار تردید گردد
کد خبر :812757524

10:35 1399/05/24


برچسب ها : پاکستان و ایران, پاکستان و عربستان سعودی, پاکستان و هند, روابط عمومی ارتش پاکستان, سخنگوی ارتش پاکستان, سر لشکر بابر افتخار,

سرلشکر بابر افتخار با بیان اینکه روابط پاکستان و عربستان سعودی در بهترین سطح خود قرار دارند و خواهند داشت گفت: هیچکس نباید نسبت به محوریت عربستان سعودی در جهان اسلام دچار تردید گردد، جهان در حال نزدیک شدن به یکدیگر است و امکان پیوستن به ائتلاف جدید وجود ندارد.


 

راولپندی: به گزارش راز نیوز| سرلشکر بابر افتخار با بیان اینکه روابط پاکستان و عربستان سعودی در بهترین سطح خود قرار دارند و خواهند داشت گفت: هیچکس نباید نسبت به محوریت عربستان سعودی در جهان اسلام دچار تردید گردد، جهان در حال نزدیک شدن به یکدیگر است و امکان پیوستن به ائتلاف جدید وجود ندارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرلشکر بابر افتخار مسئول اداره روابط عمومی ارتش پاکستان روز گذشته در نشست خبری خود ابراز داشت: روابط ما با عربستان سعودی در بهترین سطح خود قرار دارد و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت، هیچکس نباید در محوریت عربستان سعودی در میان کشورهای اسلامی تردید نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت هند در حمایت از تروریسم در پاکستان گفت: هند در حمله ناموفق به ساختمان بورس اوراق بهادار پاکستان و تامین مالی گروه های تروریستی از طریق پولشویی نقش دارد، سیاست های تهاجمی هند علیه همسایگان خود خطری بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه است.

وی در خصوص پرونده کلبوشن یادیو جاسوس هندی بازداشت شده افزود: ما در زمینه مسئله کلبوشن یادیو هیچ توافقی را انجام نخواهیم داد، کلبوشن یک تروریست است که دستش به خون مردم پاکستان آلوده می باشد و موافقت با دسترسی دیپلمات های هندی به وی تنها برای رعایت ضوابط بین المللی صورت گرفته است.

سرلشکر بابر افتخار ادامه داد: هند با اقدامات خود منطقه را به سمت بی ثباتی سوق می دهد و شعله های ایجاد شده در هر زمان کل منطقه را فرا خواهد گرفت، هند در تلاش است تا ساختار جمعیتی کشمیر را تغییر دهد و علی رغم درخواست های متعدد سازمان ملل متحد مبنی بر آتش بس در خط کنترل مرزی، هند به عملیات های بزدلانه خود در این منطقه ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان رسانه های خارجی یکم مرداد ماه از خط کنترل مرزی بازدید نمودند، ما هیچ چیزی برای پنهان نمودن از انظار عمومی و رسانه ها نداریم و بر همین اساس سازمان ملل متحد و نمایندگان دیگر نهادهای بین المللی همواره مجاز به بازدید از خط کنترل مرزی در منطقه کشمیر آزاد هستند.

 سخنگوی ارتش پاکستان در ادامه سخنان خود ادعاهای مطرح شده در آنچه که به عنوان پیام صوتی احسان الله احسان سرکرده مفرور طالبان خوانده شده است را رد و آن را بی اساس عنوان نمود.

وی گفت: ما با به همراه بردن احسان الله احسان در یک عملیات نظامی در حال استفاده از اطلاعات وی بودیم که از چنگ ما پا به فرار گذاشت، اقدامات تنبیهی برای مجازات عاملان فرار وی در حال اجراست، اطلاعات محرمانه دریافتی از احسان الله احسان کمک شایانی در امر مقابله با تروریست ها نمود.

وی همچنین در زمینه عملیات حصارکشی مرزهای مشترک پاکستان با کشورهای ایران و افغانستان ابراز داشت: فرآیند حصارکشی در مرزهای ایران و افغانستان همچنان ادامه دارد و نزدیک به 1700 کیلومتر از مرزهای مشترکمان با افغانستان حصارکشی شده اند، در جریان عملیات حصارکشی در وزیرستان شمالی تعداد 70 بمب کنترل از راه دور خنثی گردید.

ارسال نظر

 
1