خبر فوری

 
 
سخنگوی ارتش پاکستان : زمان برقراری امنیت کامل در پاکستان نزدیک است
کد خبر :1986116798

15:35 1397/09/15


برچسب ها : ارتش, پاکستان,

راولپندی : به گفته سخنگوی روابط عمومی ارتش پاکستان سرلشکر آصف غفور ، تعداد حملات تروریستی در سر تا سر کشور در حال کاهش است، زمان برقراری امنیت کامل در پاکستان نیز نزدیک است.



راولپندی : به گفته سخنگوی روابط عمومی ارتش پاکستان سرلشکر آصف غفور ، تعداد حملات تروریستی در سر تا سر کشور در حال کاهش است، زمان برقراری امنیت کامل در پاکستان نیز نزدیک است.

سرلشکر آصف غفور طی مصاحبه مطبوعاتی خود در راولپندی اظهار داشت، تعداد حملات تروریستی در بلوچستان کاهش یافته و برخی از افراد فراری نیز خود را تسلیم ارتش کرده اند. تمرکز ارتش پاکستان برای بهبودی وضعیت بلوچستان بر این ایالت است.

وی همچنین با اشاره به زحمات و قربانیان بخش رینجرز ارتش پاکستان در کلانشهر کراچی گفت : علاوه بر رینجرز، دیگر اداره های امنیتی نیز با تلاش های پیاپی باعث بهبودی وضعیت امنیت کلانشهر کراچی نسبت به چند سال گذشته شده اند. رئیس بخش روابط عمومی ارتش پاکستان اذعان داشت، با بهبودی وضعیت کلانشهر کراچی ، میزان جرايم این کلانشهر نیز به شدت کاهش یافته است، این درحالی است که وقایع تروریستی 99% درصد و وقایع ربودن افراد برای دستیابی به پول و ثروت نیز 93% درصد کاهش یافته است.


درخواست های جنبش محافظت‌ از پشتون


آصف غفور در سخنرانی خود با اشاره به درخواست های جنبش محافظ پشتون PTM گفت : در خواست آنان تنها سه مورد بود : کاهش ایست بازرسی، پاکسازی مناطق از مین های کارگذاشته شده و بازیابی افراد ربوده شده.

وی با اشاره به موضوع کاهش ایست بازرسی ها گفت : با بهبودی وضعیت، ایست بازرسی ها نیز کاهش یافته اند. تا سال آینده عملیات نصب سیم خاردار در مرز پاکستان و افغانستان به پایان خواهد رسید، با به اتمام رسیدن این عملیات وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

ما 15 سال با تروریسم مبارزه کردیم، طی این مدت تعداد زیادی از تروریست ها نیز کشته شدند. اکنون نیرو های تحریک طالبان پاکستان TTP در افغانستان حضور دارند، از کجا معلوم افرادی که اطلاعی از آنها نداریم، به همراه این گروه و یا در جایی دیگر در جنگی در حال مبارزه نباشند.

وی همچنین با اشاره به افراد ناپدید شده گفت : با در یافت شکایت در دو منطقه به طور کلی 7 هزار شکایت مبنی بر ناپدید شدن افراد به دست مان رسید که از این تعداد به 4 هزار شکایت رسیدگی شده است. 70 هزار شهروند پاکستانی نیز در حین مبارزه با تروریسم به شهادت رسیدند آنها نیز از خود ما هستند.

ما با جنبش PTM همکاری کردیم، اما این جنبش به سویی می‌رود که احتمال عبور خط قرمز این جنبش در این مسیر وجود دارد، در صورت بروز چنین مشکلی و عبور خط قرمز، دولت نیز علیه آنان اقدام خواهد کرد.



عملیات های انجام شده در عملیات بزرگ رد الفساد


رئیس بخش روابط عمومی ارتش پاکستان با اشاره به تعداد عملیات های انجام شده تحت عملیات بزرگ رد الفساد گفت : تحت عملیات بزرگ رد الفساد، 44 عملیات در سر تا سر کشور انجام شد که طی این عملیات ها 32 هزار اسلحه کشف و ضبط شد.



نقض قوانین مرزی توسط هند در سال 2018


آصف غفور در ادامه گفت : هند در سال 2017، 1881 مرتبه قوانین مرزی را نقض و به مناطق مرزی پاکستان تیراندازی کرده بود، اما در سال 2018 نیز این آمار نقض قوانین مرزی به عدد 2593 افزایش یافته است. طی نقض قوانین هند در مناطق صفر مرزی و تیراندازی ارتش آن کشور حدود 55 شهروند پاکستانی شهید و 300 تن دیگر نیز زخمی شدند.



آمریکا در حال تلاش برای برگزاری مذاکرات با طالبان است


وی اذعان داشت که پاکستان در تلاش برای انجام مذاکرات سیاسی است و هر قدمی که موجب موفقیت مذاکرات سیاسی با طالبان شود نیز بر می دارد. در حا حاضر آمریکا به شدت در حال تلاش برای برگزاری مذاکرات با طالبان است.

وی افزود، ما نفوذ و یا تاثیر بسزایی در طالبان نداریم اما تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

ارسال نظر

 
1