خبر فوری

 
 
سخنرانی و ملاقات های محمود قریشی در اجلاس وزرای شانگهای
کد خبر :1094824077

17:22 1398/03/01


برچسب ها : پاکستان, چین, سازمان همکاری شانگهای,

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در اجلاس وزاری شانگهای در شهر بشکیک قرقیزستان اس سی او را از سازمان های مهم برای روابط کشورهای منطقه بایکدیگر خوانده و بیان داشت: کشور پاکستان برای عمل به منشور سازمان همکاری شانگهای مصمم است و برای دستیابی به خرسندی مشترک خواهان توسعه روابط کشورهای خاورمیانه است.


بشکیک: به گزارش رازنیوز، محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در اجلاس وزاری شانگهای در شهر بشکیک قرقیزستان اس سی او را از سازمان های مهم برای روابط کشورهای منطقه بایکدیگر خوانده و بیان داشت: کشور پاکستان برای عمل به منشور سازمان همکاری شانگهای مصمم است و برای دستیابی به خرسندی مشترک خواهان توسعه روابط کشورهای خاورمیانه است.
وی در سخنرانی خود طی اشاره به موضوعات تروریسم و پروژه چین تصریح کرد: پاکستان درحال همیاری با کشورهای سازمان همکاری شانگهای در زمینه مبارزه با تروریسم است و پروژه "یک مسیر و یک جاده" چین در منطقه موجب نزدیک شدن هرچه بیشتر کشورها به یکدیگر خواهد شد. پاکستان علاوه بر حمایت از اقدام تفاهم افغانستان، هرگونه عملیات تروریستی را محکوم و امنیت منطقه را مقرون به استحکام افغانستان می‌داند.
شاهد حائز اهمیت شدن چالش هایی چون پیشرفت، امنیت اجتماعی و محیطی در جهان هستیم، تلاش های دسته جمعی و تفکر همکاری موجب حل شدن مشکلات می‌شوند، افکار ما قوی هستند و آینده پاکستان مرتبط با اس سی او است، بهبودی وضعیت آسیا در افکار و ایده های ما نهفته است. پاکستان با مشکل بزرگی چون تروریسم روبرو است، اما با این وجود نیز توانستیم به نحو احسنت با آن مبارزه کنیم، پاکستان آماده انتقال تجارب خود تحت سازمان همکاری شانگهای است، علت اصلی تروریسم تقاضاهای غیر معقولانه و غیر ضروری هستند، اگر ما خواستار امنیت هستیم باید از عدالت کمک حاصل کنیم.
آسیای جنوبی به دلیل چالش های گوناگون من جمله نحوه زندگی، فقر، آموزش و بیماری ها از دیگر کشورها عقب مانده است، ما از طریق گشودن مرز کرتاپور و پروژه راهداری نشان دادیم که به طور کامل از سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کنیم. برای بهبودی هرچه بیشتر این سازمان، پروژه ای تحت عنوان هفت نکته مهم را ارائه داده ایم، اس سی او باید چارچوب و محدوده نهادی خود را گسترش دهد و پاکستان منتظر برای عضویت در شورای جوانان سازمان همکاری شانگهای است.


دیدار محمود قریشی با رئیس جمهور قرقیزستان

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه این اجلاس، با سورن بی‌جان بیکوف رئیس جمهور قرقیزستان دیدار و در رابطه با مناسبات مشترک به گفتگو پرداخت.



دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای چینی خود

گفتنی است محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان درحاشیه این اجلاس همچنین با وانگ ژی وزیر امور خارجه چین نیز دیدار و در رابطه با روابط دوجانبه، وضعیت امنیت منطقه و دیگر موضوعات به گفتگو پرداخت.
مخدوم شاه محمود قریشی در این دیدار چین را کشور دوست و عزیز پاکستان خواند و شراکت دوطرف را مهم و مستحکم قرار داد و افزود، دوستی دوکشور پاکستان و چین از ستون های مهم سیاست های خارجی ما است. همکاری همه جانبه و درهمه زمان های چین با پاکستان قابل تحسین است. وی همچنین در گفتگو با همتای چینی خود هفدهمین سالروز جمهوری چین و آغاز موفق فاز دوم پروژه یک مسیر و یک جاده را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه چین در این میان اظهار داشت، آغاز فاز دوم پروژه اعتماد جامعه جهانی به سیاست های چین است.

 

ارسال نظر

 
1