خبر فوری

 
 
سخنرانی وزیر امور خارجه پاکستان در نشست شورای روابط خارجی
کد خبر :258455570

13:08 1401/07/01


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, پاکستان و سازمان ملل متحد, سخنرانی, نشست شورای روابط خارجی, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نشست شورای روابط خارجی سخنرانی کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نشست شورای روابط خارجی سخنرانی کرد.

وی طی این نشست گفت: به پاکستان به خاطر وقوع سیل 30 میلیارد دلار خسارت وارد شده است. این سیل به دلیل اشتباه مردم شهرستان دادو ایالت سند، شهرستان نصیر آباد ایالت بلوچستان، شهرستان دیره غازی خان ایالت پنجاب و شهرستان دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا نیست بلکه به دلیل تغییرات آب و هوایی به وجود آمده است.

وی افزود: مانند هر بحرانی علاوه بر خسارت های وارد شده به پاکستان ، فرصت هایی نیز برای کشور فراهم آمده است تا ما بتوانیم با انجام برنامه ریزی های بهتر برای مقابله با روند افزایش تغییرات آب و هوایی آماده شویم. پاکستان تنها 0.8 درصد از کربن را در جهان منتشر می کند، مردم پاکستان خواستار اجرای عدالت در زمینه ی تغییرات آب و هوایی هستند.

وی گفت: پاکستان از بین 10 کشوری که بیشترین آسیب پذیری نسبت به تغییرات آب و هوایی را دارند، هشتم است. با شروع باران های شدید از اواخر ماه آگوست یک سوم پاکستان دچار سیلاب شد. بیش از 33 میلیون نفر درگیر سیل اخیر در پاکستان شده اند. صدها هزار نفر بی خانمان شده اند و بیماری هایی مانند مالاریا و غیره به دلیل انباشت سیلاب در مناطق مختلف پاکستان در حال شیوع هستند. ما برای مقابله با این وضعیت نیازمند کمک سازمان بهداشت جهانی و جامعه بین المللی هستیم.

وی همچنین گفت: پاکستان درگیر ناامنی غذایی و اقتصادی بوده و طی سیل اخیر در کشور بیش از 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی نابود شده است. ما از این نگرانیم که دو ماه دیگر امکان کاشت گندم وجود نخواهد داشت.

وی سپس گفت: ما مذاکرات سختی با صندوق بین المللی پول داشتیم و توافقی با آن انجام داده ایم. ما امیدوار بودیم که از کمک های اقتصادی استفاده خواهیم کرد اما همه ی آمار و پیش بینی های اقتصادی به اشتراک گذاشته شده با صندوق بین المللی پول به همراه سیل از بین رفت.

وی همچنین طی این نشست از دبیرکل سازمان ملل متحد، آمریکا و سازمان های دیگر برای کمک به پاکستان پس از وقوع سیل تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: ما خواستار احیای کسب و کار و زندگی مردم پاکستان پس از وقوع سیل به طور منصفانه هستیم. این بحران مانند هر بحرانی فرصت هایی نیز به وجود آورده است. ما باید زیرساخت های حیاتی، آبیاری و ارتباطی را بازسازی کنیم تا بتوانیم به روشی بهتر زیرساخت هایی سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوای ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: من اطمینان دارم که اکنون زمانی است که پاکستان می تواند تصمیم گیری کند. پاکستان در حال پیشرفت و انطباق با شرایطی می باشد که در آن تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی در حال افزایش است.

ارسال نظر

 
1