خبر فوری

 
 
سخنرانی نخست وزیر پاکستان در ایران موجب بروز اعتراضاتی علیه وی شد
کد خبر :1585296177

21:28 1398/02/03


برچسب ها : ایران, پاکستان, تررویسم, تروریست, حمله, مجلس ملی, مرز,

اپوزیسیون در اجلاس مجلس ملی پاکستان به ریاست قاسم سوری معاون رئیس مجلس اعتراضاتی به سخنرانی نخست وزیر این کشور در ایران وارد کرد، اعتراضات درحدی شدید بود که موجب درگیری لفظی احزاب در مجلس ملی شد.


 

به گزارش راز نيوز، اپوزیسیون در اجلاس مجلس ملی پاکستان به ریاست قاسم سوری معاون رئیس مجلس اعتراضاتی به سخنرانی نخست وزیر این کشور در ایران وارد کرد، اعتراضات درحدی شدید بود که موجب درگیری لفظی احزاب در مجلس ملی شد.
خرم دستگیر عضو حزب مسلم لیگ (ن) و وزیر دفاع اسبق پاکستان در این اجلاس با انتقاد شدید از سخنرانی عمران خان نخست وزیر پاکستان در ایران، ابراز داشت، سخنان نخست وزیر در ایران بسیار خطرناک بودند، سخنرانی وی باعث به خطر افتادن امنیت ملی خواهد شد. وی افزود، عمران خان طی سخنرانی در ایران اعتراف کرده است که گروه های شبه نظامی را پاکستان درست کرده و این گروه ها از خاک پاکستان به ایران حمله می کنند. وی با سخنرانی و اعتراف خود موجب بروز خطر در امنیت ملی شده است.
خرم دستگیر از رهبران حزب مسلم لیگ (ن) اذعان داشت که نخست وزیر چنین بیانیه ای طی مصاحبه با نيويورک تایمز نیز ابراز داشته بود. تقاضای من این است که نخست وزیر درخصوص این سخنرانی خود مجلس را مطلع ساخته و شفاف سازی کند.

شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان در این میان اظهار داشت، باید سخنرانی نخست وزیر در ایران را بطور کامل بخوانید، حزب مسلم لیگ ابتدا به کارکرد های خود نگاه کند، این حزب دوست مودی است. پاکستان و ایران باید تروریست های موجود در حدود مرزی خود را نابود کنند، دوکشور در این خصوص گفتگو کرده اند.


حنا ربانی از رهبران حزب پیپلزپارتی خاطر نشان کرد ، نخست وزیر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور ایران بیان داشت که در رابطه با عملیات های تروریستی انجام شده در ایران، سرزمین ما استفاده شده است، وی افزود، نخست وزیر پاکستان را به تمسخر گرفته است، وی بیان داشته بود که درصورت پیروزی نریندر مودی در انتخابات مسئله کشمیر حل خواهد شد.

مراد سعید وزیر ارتباطات در پاسخ به اپوزیسیون گفت : حزب پیپلزپارتی بگوید که چه کسی حسین حقانی خائن را به عنوان سفیر پاکستان در آمریکا منتخب کرده بود، چه کسی بود که می گفت پاکستان پایگاه و پناهگاه تروریست ها است؟

ارسال نظر

 
1