خبر فوری

 
 
سخنرانی عمران خان در سازمان ملل
کد خبر :1084246551

01:01 1398/07/06


برچسب ها : پاکستان, پولشویی, سازمان ملل متحد, عمران خان, فساد مالی, نخست وزیر پاکستان, هند, کشمیر اشغالی,

سخنرانی عمران خان نخست وزیر پاکستان در 74 نشست سازمان ملل در مورد ظلم های هند در منطقه جمون و کشمیر اشغالی نقاب از چهره هند برداشت.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز، سخنرانی عمران خان نخست وزیر پاکستان در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد جنایات هند در منطقه جامو و کشمیر اشغالی پرده از چهره هند برداشت. عمران خان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به زبان انگلیسی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود گفت نمایندگی پاکستان در سازمان ملل باعث افتخار من است و من در این سخنرانی به 4 نکته مهم خواهم پرداخت.

تغییرات آب و هوایی

عمران خان سخنرانی خود را با موضوع تغییرات آب و هوایی در دنیا آغاز کرد و گفت: پاکستان جزء ده کشوری است که تحت تاثیر تغییرات آب و هوا قرار دارد. یخچال های طبیعی پاکستان به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال ذوب شدن هستند. پاکستان یک کشور وابسته به کشاورزی است و اگر در مورد تغییرات آب و هوایی اقدامات لازم انجام نشود، پاکستان نیز در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. پاکستان اقدامات زیادی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام می دهد اما به تنهایی قادر به این کار نخواهد بود. سازمان ملل باید تدابیری را در مورد تغییرات آب و هوایی در دنیا اتخاذ کند، هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی اقدامی در این خصوص انجام دهد.

فساد مالی و پولشویی

عمران خان در ادامه با اشاره به فساد مالی و پولشویی گفت: حکمرانان در حال غارت کشورهای توسعه نیافته هستند. این کشورها سالانه میلیاردها دلار به کشورهای توسعه یافته پرداخت می کنند. ثروتمندان به طور غیر قانونی میلیاردها دلار به بانک های اروپایی واریز می کنند.

 

وی افزود: بدهی کشور پاکستان طی 10 سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است و در نتیجه تنها نیمی از مبالغ دریافتی از محل مالیات های دولتی، صرف پرداخت بدهی ها می شود. ما در مورد اموال های خریداری شده توسط مفسدان مالی  پاکستانی در پایتخت کشورهای غربی، اطلاعاتی را کسب کردیم اما در برداشت پول واریزی که به بانکهای کشورهای غربی ارسال شده است با مشکلات روبرو هستیم.

نخست وزیر پاکستان گفت: کشور های ثروتمند باید منابع مالی را که از منابع غیر قانونی حاصل می شوند را متوقف کنند. زیرا پولی که از کشور های فقیر و توسعه نیافته توسط مفسدان مالی به غارت برده شده است باید برای تغییر وضعیت زندگی مردم مستمند این کشورها هزینه شود. از قراردادن اموال حاکمان مفسد مالی در بانک های خارجی باید جلوگیری شود. کشورهای ثروتمند قوانینی دارند که از مجرمان حمایت می کند.

اسلام هراسی

عمران خان با اشاره به موضوع اسلام هراسی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پس از حادثه 11 سپتامبر، اسلام هراسی به میزان خطرناکی گسترش یافته است و به همین دلیل استفاده از حجاب برای زنان مسلمان در برخی از کشورها دشوار شده است. برخی از رهبران غربی اسلام را با تروریسم پیوند داده اند و همین امر باعث آغاز موج اسلام هراسی در دنیا شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام افراطی یا اسلام تروریستی وجود ندارد. تنها اسلامی که وجود دارد آن چیزی است که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) به ما آموختند. برخی از رهبران از کلمات اسلام افراطی و یا اسلام تروریستی استفاده می کنند. متاسفانه سران کشورهای اسلامی نیز هیچگونه توجهی به این موضوع ندارند.

در گذشته حملات انتحاری و اسلام به هم دیگر پیوند داده شده اند. اما قبل از حادثه یازده سپتامبر بیشتر حملات انتحاری توسط ببرهای تامیل که پیور مذهب هندو هستند انجام شده است، اما تا کنون هیچ کسی هندوئیسم را با تروریسم پیوند نداده است.

عمران خان گفت: مردم غرب درک نمی کنند که توهین به پیامبر اسلام(ص) یک مشکل بسیار بزرگ برای مسلمان است، هنگامی که مسلمانان در مورد توهین به پیامبر اسلام(ص) واکنش نشان می دهند آنها را افراطی می نامند. در حالی که اسلام اولین دینی است که برده داری را از بین برد و به اقلیت ها حقوق برابری و مساوات را داد.

ظلم های هند در جامو و کشمیر اشغالی

نخست وزیر پاکستان در چهارمین نکته  از سخنان خود در مورد ظلم و جنایت هند در منطقه جامو و کشمیر اشغالی، پرده از چهره هند برداشت و گفت: هدف اصلی از آمدن من به سازمان ملل شرح وضعیت کشمیر اشغالی و آنچه که در آنجا اتفاق می افتد است. پس از سال 2001 میلادی پاکستان به جنگ علیه تروریسم پیوست. اما من با مشارکت پاکستان در جنگ علیه تروریسم مخالف بودم.

وی در ادامه افزود: قبل از صحبت درباره مسئله کشمیر، می خواهم این موضوع را روشن کنم که دولت ما مخالف جنگ است. در حالی که حتی یک شهروند پاکستانی در حادثه یازده سپتامبر دست نداشته است، هفتاد هزار شهروند پاکستانی در جنگی کشته شده اند که هیچ ارتباطی به آنها نداشته است. همه گروه های افراطی در پاکستان از بین رفته اند، بنابراین من از سازمان ملل می خواهم که ماموریت خود را برای بررسی این موضوع به پاکستان ارسال کند.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: پس از تشکیل دولت به هند پیشنهاد مذاکره  دادیم و مودی نخست وزیر هند را در مورد چالش های مشترک آگاه ساخته و از وی برای مقابله با فقر و تغییرات آب و هوایی درخواست همکاری نمودیم، اما هند با رد پیشنهاد گفتگو و مذاکره، پاکستان را متهم به انجام حملات تروریستی علیه هند نمود.

عمران خان در پاسخ به نخست وزیر هند گفت: هند هم در حوادث تروریستی ایالت بلوچستان پاکستان دست دارد، کلبوشن یادیو جاسوس سازمان اطلاعاتی هند پس از دستگیری در ایالت بلوچستان پاکستان این ادعای پاکستان را تایید کرده است.

هند پس از حمله پولوامه، اقدام به بمباران مناطق مرزی پاکستان نمود و پاکستان نیز در واکنش به این اقدام، دو فروند جنگنده هندی را نابود کرد اما خلبان یکی از این جنگنده های هندی را به نشانه حسن نیت، به کشورش بازگرداند. رسانه های هند مدعی کشته شدن 50 تروریست پاکستانی در عملیات نیروی هوایی هند شدند، در حالی که آنها فقط 10 درخت را نابود کردند.

عمران خان در ادامه گفت: مودی نخست وزیر هند در برنامه های تبلیغات انتخاباتی خود، بارها پاکستان را تهدید کرد، تصور ما از این اقدامات این بود که وی به قصد پیروزی در انتخابات اینگونه رفتار می کند و در آینده روابط دو کشور بهتر خواهد شد، اما پس از به روی کار آمدن مجدد مودی متوجه شدیم که هند به دنبال قرار دادن پاکستان در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است.

هند با لغو وضعیت ویژه منطقه کشمیر، یازده قطعنامه شورای امنیت را نقض کرد و با ایجاد مقررات حکومت نظامی و استقرار نیروهای اضافی در کشمیر اشغالی، 8 میلیون نفر در خانه هایشان حبس نموده است.

نریندر مودی نخست وزیر هند عضو حزب آر ایس ایس است، این حزب در هند پیرو سیاست های هیتلر و موسولینی است. همچنین گاندی به دلیل ایدئولوژی نفرت انگیز از حزب آر ایس ایس در هند به قتل رسید. این حزب باعث ایجاد تفکرات افراطی علیه مسلمانان در هند شده است. این حزب بر اساس تکفرات نژادپرستانه علیه مسلمانان و مسیحیان در هند تاسیس شده است. مودی نخست وزیر هند نیز با این نظریه، مسلمانان گجرات هند را قتل عام کرد.

عمران خان گفت: 8 میلیون جمعیت کشمیر را مانند حیوان در خانه های خود زندانی کرده اند. پس از برداشته شدن قوانین حکومت نظامی هیچ کسی نمی تواند تصور کند که چه اتفاقی خواهد افتاد. جامعه جهانی با وجود مطلع بودن از ظلم های هند در این منطقه، هیچ اقدامی انجام نداده است. زیرا هند بازار بیش از یک میلیارد دلار را دارد. پس از لغو حکومت نظامی در کشمیر اشغالی خونریزی خواهد شد. آیا جامعه جهانی در مورد خونریزی در کشمیر و اثرات این خونریزی برای مردم کشمیر، چاره ای اندیشیده است؟

در گذشته میلیون ها کشمیری در نهضت آزادی کشته شده اند و یازده هزار زن در کشمیر اشغالی مورد تجاوز قرار گرفته اند، حتی رهبران حامی سیاست های هند در کشمیر اشغالی زندانی هستند، امکان دارد پس از خونریزی در کشمیر اشغالی حادثه پلوامای دیگری رخ دهد و هند مجددا پاکستان را متهم به انجام آن کند. آیا میلیون ها مسلمان در هند، این حوادث را نمی بینند؟ سیزده هزار جوان کشمیری در زندان های مختلف هند زندانی شده اند.

عمران خان در مورد ظلم علیه مسلمانان گفت: تروریست را با اسلام پیوند می زنند و تمام جهان بدون هیچ واکنشی ساکت می ماند. اگر میلیون ها یهودی را این گونه زندانی کنند چه خواهد شد؟ در روهینگیا مسلمانان قتل عام شدند، جهان چه واکنشی نشان داد؟ در صورت خونریزی در کشمیر اشغالی علت آن اسلام افراطی نخواهد بود بلکه عدم وجود عدالت خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان بار دیگر به جهانیان هشدار داد که اگر جامعه جهانی مداخله نکند دو کشور هسته ای مقابل یکدیگر خواهند ایستاد، در این صورت سازمان ملل متحد مسئول تمامی عواقب آن خواهد بود. در صورت ایجاد جنگ سنتی بین پاکستان و هند، امکان بروز هرگونه اتفاقی وجود خواهد داشت، اکنون زمان امتحان سازمان ملل است که به کشمیری ها حق خود مختاری را دهد.

عمران خان در مجمع عمومی سازمان ملل از هند خواست قوانین حکومت نظامی را که به پنجاهمین روز خود در کشمیر اشغالی رسیده است را پایان دهد، آیا سازمان ملل متحد یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت را راضی خواهد کرد یا عدالت جهانی را حفظ خواهد کرد؟

وی در آخر گفت: پاکستان 7 برابر از هند کوچکتر است، اگر جنگ رخ دهد ما چاره ای نخواهیم داشت و این جنگ بر کل جهان تاثیر خواهد گذاشت. هند باید تمام زندانیان کشمیری را آزاد کند و حق خود مختاری به منطقه کشمیر را مجددا برقرار نماید.

سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آخرین مرحله از حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان در نیویورک است و وی فردا نیویورک را به مقصد اسلام آباد ترک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1