خبر فوری

 
 
سخنرانی ترامپ در اجلاس سازمان ملل/انتقاد شدید از اوپک و دیوان بین المللی کیفری
کد خبر :1316073597

13:20 1397/07/04


برچسب ها : آمریکا, اوپک, دونالد ترامپ, سازمان ملل متحد,

رئیس جمهور آمریکا در اجلاس عمومی سران کشورهای جهان در سازمان ملل متحد به تشریح سیاست ها و دیپلماسی دولت آمریکا در قبال کشورهای مختلف دنیا پرداخت.


 

نیویورک:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس،رئیس جمهور آمریکا در اجلاس عمومی سران کشورهای جهان در سازمان ملل متحد به تشریح سیاست ها و دیپلماسی دولت آمریکا در قبال کشورهای مختلف دنیا پرداخت.

طبق این گزارش دونالد ترامپ در سخنرانی خود در اجلاس سازمان ملل با انتقاد از سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) گفت:کشورهای عضو اوپک در حال غارت منابع کشورها می باشند و من در این خصوص راضی نیستم ، پس از آنکه من نسبت به کاهش قیمت نفت اظهار علاقه نمودم،کشورهای اوپک قیمت نفت را افزایش دادند.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص رابطه با دیپلماسی این کشور نسبت به ایران گفت: مقامات ایران در راستای فعالیت های خشونت طلبانه خود،با استفاده از پول های مردم به دنبال دخالت در منطقه و راه اندازی جنگ و خشونت هستند و مردم در حال تحمل و پرداخت هزینه های جنگ طلبی مقامات ایران هستند و در همین راستا مقامات کشورهای منطقه،از تصمیم من برای خروج از معاهده ننگین برجام حمایت کردند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: "توافق هسته‌ای موهبت بادآورده‌ای برای رهبران ایران بوده که بر اثر آن بودجه نظامی ایران 40 درصد افزایش یافت و ایران از آن برای تأمین مالی متحدانش جهت راه ‌انداختن جنگ در منطقه استفاده کرد. ایالات متحده کارزاری را برای فشار اقتصادی بر ایران تدارک دیده تا مانع از دسترسی ایران به  منابع برای ادامه سیاست‌های خونبارش شود."

دونالد ترامپ با اشاره به آغاز دور جدید تحریم ها علیه ایران گفت:تحریم های جدید برای تحت فشار گذاشتن ایران از 6 نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

وی گفت:ما خواهان آن هستیم که هیچ کشوری از ایران نفت نخرد و صادرات نفتی ایران به صفر برسد،ما به دشمنان آمریکا و اسرائیل اجازه نخواهیم داد که به کلاهک هسته ای برای پیشبرد اهداف خود دست یابند.ما از همه کشورهای جهان تقاضا داریم تا برای تحت انزوا قرار دادن رهبران ایران با ما همکاری کنند،ما از مردم ایران برای مقابله با رهبرانشان حمایت میکنیم.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش درباره سازمان ملل گفت: «سفیر ما در این سازمان،دستورالعملی را برای تغییر سازمان ملل در دست دارد.آمریکا تا زمانی که شورای حقوق بشر سازمان ملل اصلاح نشود، به آن باز نخواهد گشت.

وی در ادامه گفت: آمریکا دیوان بین‌المللی کیفری را به ‌رسمیت نمی‌شناسد. این دادگاه برای خود حوزه صلاحیت جهانی قائل است. ما هرگز حق حاکمیت خود را تسلیم این دیوان و بوروکراسی آن نخواهیم کرد.

دونالد ترامپ در بخشی از سخنان خود با اشاره به عملکرد کابینه خود گفت:من و کابینه دولت در علمکرد کمتر از 2 سال خود نسبت به دولت های سابق آمریکا،بسیار خوب عمل نموده ایم،که سران حاضر کشورها در واکنش به این سخنان مضحک وی،خندیدند.

دونالد ترامپ در پاسخ این قهقه های حضار گفت:انتظار چنین واکنشی را از شما نداشتم.

ارسال نظر

 
1