خبر فوری

 
 
سخنرانی بلاول بوتو زرداری در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای
کد خبر :1850455567

15:37 1401/05/08


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری شانگهای, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, تاشکند, سخنرانی, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه 7 مرداد ماه (29 ژوئیه) طی سخنرانی در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) در تاشکند گفت: اهداف مشترک برای رفاه همگانی بایستی در چارچوب سازمان همکاری شانگهای صورت بگیرد.


 

تاشکند: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه 7 مرداد ماه (29 ژوئیه) طی سخنرانی در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) در تاشکند گفت: اهداف مشترک برای رفاه همگانی بایستی در چارچوب سازمان همکاری شانگهای صورت بگیرد.

وی همچنین بر لزوم افزایش ارتباطات میان سازمان همکاری شانگهای از طریق ایجاد خطوط ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی برای تحقق تفکر مشترک تاکید کرد و گفت: توسعه و شکوفایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به حوزه‌های کلیدی مانند تجارت الکترونیک، دیجیتالی کردن تجارت، نوآوری و حفاظت از زنجیره‌های تامین بین‌المللی بستگی دارد.

وی افزود: پاکستان بطور ویژه بر روی پروژه ریلی ترانس افغانستان و ازبکستان_پاکستان متمرکز می باشد و کریدور اقتصادی چین پاکستان در حال حاضر به عنوان یک پلت فرم کلیدی برای کمک به ارتقای ارتباط و رفاه منطقه ای عمل می کند همچنین تمرکز سیاست پاکستان بر توانمندسازی جوانان، زنان و شرکت های کوچک و متوسط ​​برای بهره مندی از فرآیند دیجیتال و ارائه فرصت های اقتصادی برای بیش از 1.3 میلیون جوان در این کشور است.

وزیر امور خارجه پاکستان بر پایبندی تزلزل ناپذیر پاکستان به اهداف و اصول سازمان همکاری شانگهای و «روح شانگهای» علیرغم تأثیرات کلی اقتصادی، اجتماعی و روانی شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: تضمین امنیت غذایی برای همه ما در مواجهه با تغییرات شدید آب و هوا و همچنین نوسانات ناشی از درگیری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین به ظهور مجدد درگیری‌های نظامی در نقاط مختلف جهان و افزایش فوق‌العاده قیمت سوخت و مواد غذایی درخصوص ایجاد چالش‌هایی برای خسارات هنگفت وارد شده به کشورها و شهروندان در سراسر جهان اشاره کرد.

وی در خصوص مسائل بیان کرد: پس از 40 سال درگیری و بی ثباتی، سرانجام امکان صلح و ثبات پایدار در افغانستان به وجود آمده است و ما بایستی اقدامات انجام شده را تصدیق کنیم؛ همچنین پاکستان کمک های بشردوستانه را گسترش داده است و همچنان به دنبال توسعه راه هایی برای تجارت بیشتر، تجارت ترانزیتی، تسهیلات فرامرزی و گفتگو می باشد.

وی بر ضرورت آزادسازی دارایی های مالی افغانستان تاکید کرد و گفت: جامعه جهانی بایستی روابط سازنده و همکاری همه جانبه خود را با افغانستان حفظ و تقویت کند همچنین تروریسم تهدید بزرگی است که جامعه بین المللی با آن مواجه است که مردم شجاع، نیروهای مسلح و پرسنل مجری قانون، فداکاری های زیادی در خصوص جلوگیری از رشد و ریشه کنی تروریسم انجام داده اند.

بلاول بوتو زرداری در پایان افزود: پاکستان تمام جوانب تروریسم از جمله تروریسم دولتی علیه مردم ساکن در امناطق تحت اشغال را محکوم می کند همچنین روند تروریسم دائماً در حال تحول است، افزایش سطوح عدم تحمل، ظهور افراط گرایی و ایدئولوژی های سلطه جو، و جنبش های اسلام هراسی این تهدید را به سطح متفاوتی از مرگ و میر رسانده است.

 

ارسال نظر

 
1