خبر فوری

 
ستایش مواضع جدید پاکستان توسط اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
کد خبر :514606661

17:47 1398/04/10


برچسب ها : افغانستان, پاکستان,

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی گفتگو در برنامه "جرگه" جیو نیوز، طی اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور از مواضع جدید پاکستان نسبت به افغانستان ستایش کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی گفتگو در برنامه "جرگه" جیو نیوز، طی اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور گفت: من خود طرفدار علامه اقبال شاعر معروف لاهوری پاکستان هستم و حضور بر مزار وی باتصمیم شخصی اینجانب انجام شد. تفکر پاکستان درحال تغییر است و به همین منظور تصمیم به همکاری گرفته ایم، عمران خان نخست وزیر پاکستان خواستار پایان دادن به فقر است. من افغانستانی مستحکم و خوشایند را در موضع پاکستان مشاهده کرده ام، از پروژه یک جاده و یک مسیر استقبال می‌کنیم و خواستار عضویت در سی پیک هستیم. لزومی ندارد در رابطه با گذشته گفتگو کنیم، دولت افغانستان نگران نابودی توسط طالبان نیست.
اشرف غنی افزود، توافق‌هایی سود بخش در رابطه با تغییر سیاست مرز طورخم انجام شده است، مرز طورخم از این پس به طور 24 ساعته فعالیت خواهد داشت. وی با قرار دادن افغانستان به عنوان قلب آسیا، اظهار داشت، نا امنی افغانستان، نا امنی آسیا است. پاکستان و افغانستان هر دو کشور در این رابطه با نظر من موافق هستند. علامه اقبال پادشاه افغانستان را برای ساخت دانشگاه ترغیب داده بود و سنگ مرمر بر مزار این شاعر و مرد بزرگ از افغانستان آمده است، این هدیه ای از سوی دولت و مردم افغانستان بود. نباید در امور داخلی افغانستان مداخلت شود، نگاه های ملت افغان به سوی دولت آن است. اکنون باید در تلاش برای برپایی اعتماد دوجانبه باشیم، دو کشور به دلیل عدم اعتماد متحمل خسارت های قابل توجهی شده اند. آمریکا از متحدان ما است و ما در کنار یکدیگر در حال پیشرفت به سوی جلو هستیم. من آمریکا را قانع کرده ام تا بدون توجه به شروط گذشته درصدد حل مشکل باشند.

ارسال نظر

 
1