خبر فوری

 
 
سازمان ملل نگران افزایش حملات به روزنامه نگاران در پاکستان است
کد خبر :276608965

15:41 1399/06/18


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و سازمان ملل متحد, خبر نگاران, روپرت کالویل, ژنو, سخنگوی کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد,

روپرت کالویل سخنگوی کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، روز سه شنبه اظهار داشت که پاکستان شاهد افزایش تهدیدات خشونت آمیز در فضای مجازی و حقیقی علیه زنان، داوطلبان فعال و روزنامه نگاران از جوامع اقلیت، است.


ژنو: به گزارش راز نیوز| روپرت کالویل سخنگوی کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، روز سه شنبه اظهار داشت که پاکستان شاهد افزایش تهدیدات خشونت آمیز در فضای مجازی و حقیقی  علیه زنان، داوطلبان فعال و روزنامه نگاران از جوامع اقلیت، است.
روپرت کالویل همچنین به قتل شاهینه شاهین روزنامه نگار و مجری شبکه بلوچستان که روز شنبه در منطقه کیچ بلوچستان به ضرب گلوله کشته شد اشاره کردو افزود: در پرونده قتل این روزنامه نگار اسم همسرش نیز ثبت شده است اما تاکنون نتوانسته اند وی را دستگیر کنند.
سال گذشته حدود چهار روزنامه نگار و وبلاگ نویس پاکستانی به دلیل تهیه ی گزارش هایشان کشته شدند در بین آنها خبرنگاری به اسم عروج اقبال که قصد نشر گزارشات و اطلاعات مهمی را دشت در لاهور نیز به چشم می خورد.
سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: در مورد چنین حوادث و حملات تحقیقات لازم و اقدام قانونی صورت نگرفته و تا کنون هیچ فردی به علت این حوادث محاکمه نشده است. ماه گذشته روزنامه نگاران زنان پاکستانی هشدار داده بودند که در شبکه های اجتماعی یک کمپین سیستماتیک علیه آنها به دلیل انتقاد از دولت در حال آغاز می باشد. وی گفت كه اتهامات اهانت به مذاهب بسیار نگران كننده است و می تواند منجر به وارد آمدن خسارت به شخصی شود.
روپرت افزود دفتر سازمان ملل در ژنو از نگرانی های خود درباره ی خبرنگارانی که با تهدیدات روبرو می شوند و کشته میشوند را به دولت پاکستان گزارش داده و از پاکستان خواسته است اقدامات فوری و مهم را انجام دهد تا مطمئن شوند که هیچ خطری خبرنگاران پاکستانی را تهدید نمی کند. ما‌ به پاکستان برای انجام تحقیات گسترده، موثر و بی طرف برای محاکمه شدن افرادی که در این امور نقش داشتند تاکید کردیم.
وی افزود پاکستان به گروه هایی که به اقلیت های مذهبی اهانت میکنند را باید به طور شفاف محکوم کند و به نظر می رسد استفاده از روش اهانت آمیز به مذاهب برای انتقام گیری شخصی و سیاسی پاکستان در حال افزایش است.

ارسال نظر

 
1