خبر فوری

 
 
سازمان ملل متحد:کشته شدن 23 شهروند غیرنظامی افغان بر اثر حمله هوایی آمریکا
کد خبر :1432401972

09:11 1397/09/10


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, حمله هوایی, طالبان افغانستان, ناتو, هلمند,

سازمان ملل متحد اعلام کرد تعداد 23 شهروند غیرنظامی افغان اعم از زن و کودک بر اثر حمله هوایی ارتش آمریکا در ولایت هلمند افغانستان کشته شده اند.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،سازمان ملل متحد اعلام کرد تعداد 23 شهروند غیرنظامی افغان اعم از زن و کودک بر اثر حمله هوایی ارتش آمریکا در ولایت هلمند افغانستان کشته شده اند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد در تحقیقات اولیه میتوان مشاهده نمود که بیشترین تعداد کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل میدهد.

 آمریکا در 27 نوامبر پس از درگیری با نیروهای طالبان در ولایت هلمند

 افغانستان،اقدام به حمله هوایی نمود.

ناتو مدعی شده است که این حمله هوایی طبق درخواست نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفته است زیرا تروریست ها مقادیر بسیاری مهمات و سلاح به عنوان ذخایر در اختیار داشتند.

پیش از این مقامات محلی اعلام کرده بودند که اعضای مختلف یک خانواده در این حمله هوایی کشته شده اند.

یک مقام افغان نیز در این باره خبر داده بود که تعداد 18 شهروند افغان در این حمله کشته شده اند،اما این خبر وی مورد تایید قرار نگرفت.

از سوی دیگر،ناتو اعلام نموده است که تحقیقات در این باره را آغاز نموده است.

حاجی محمد از اهالی ساکن در نزدیکی منطقه هدف قرار گرفته میگوید:تروریست های طالبان پس از درگیری با نیروهای امنیتی وارد یک منزل شدند که پس از آن حمله هوایی صورت گرفت.

وی گفت:علاوه بر 9 تروریست طالبان،تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی نیز در این حمله کشته شدند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد،شهروندان غیرنظامی بالاترین میزان خسارت ها را متحمل میشوند و از ماه جنوری تا سپتامبر سال جاری،تعداد 8 هزار و 50 شهروند بیگناه کشته و یا زخمی شده اند.

لازم بذکر است در 28 نوامبر سال جاری،بر اثر حمله انتحاری طالبان در پایتخت افغانستان تعداد 10 نفر کشته و بسیاری نیز زخمی شدند.

پیش از این در تاریخ 23 نوامبر،بر اثر انفجار در مسجدی در پایگاه نظامی ارتش افغانستان در ولایت خوست،تعداد 27 نیروی ارتش افغانستان کشته و 57 تن دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1