خبر فوری

 
 
سازمان ملل متحد:مرگ جمال خاشقجی یک قتل به دور از عدالت بود
کد خبر :1851438239

15:11 1397/08/04


برچسب ها : جمال خاشقجی, سازمان ملل متحد, عربستان سعودی,

اگنس کلیمارد نماینده خصوصی سازمان ملل با غیر عادلانه خواندن قتل خاشقجی گفت: کسانی این نقشه این توطئه را چیده بودند،نمایندگان بلندپایه دولتی بودند.


نیویورک:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری الجزیره،اگنس کلیمارد نماینده خصوصی سازمان ملل با غیر عادلانه خواندن قتل خاشقجی گفت: کسانی این نقشه این توطئه را چیده بودند،نمایندگان بلندپایه دولتی بودند.

اگنس کلیمارد در مصاحبه با خبرگزاری الجزیره گفت:بر اساس آنچه که ما اطلاع داریم تنها میتوان نتیجه گرفت که جمال خاشقجی به طور غیر عادلانه و غیر قانونی به قتل رسیده است.

وی گفت:در آغاز اطلاعات واصله حاکی از آن بود که جمال خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری عربستان به قتل رسیده است،پس از خبر رسید که افراد حاضر در هنگام وقوع جرم،مقامات بلند پایه دولتی بودند.

وی افزود:تمامی این اتفاقات به این موضوع اشاره دارند که ربوده شدن و در نهایت قتل وی برخلاف روند قانونی صورت گرفته است.

اگنس کلیمارد در ادامه افزود:اکنون باید تحقیقات جامع و  بی طرفانه در این خصوص صورت گیرد تا مشخص شود که دستور قتل وی توسط کدام مقام دولتی صادر شده است اما تا کنون ما شواهد و اسناد محکمی در دست داریم که بیانگر این است که عربستان سعودی مسئول اصلی این جنایت است و در آن نقش دارد.

فیصل فهد نماینده عربستان در سازمان ملل متحد در واکنش به این خبر گفت:اگنس کلیمارد در سخنان خود از حد خود فرا رفته است.

وی گفت:هیئت من،بیانیه صادر شده از سوی نماینده مخصوص را رد میکند،ما از وی درخواست میکنیم در خصوص موضوعات فراتر از قانون،از دایره اختیارات خود فراتر نروند.

نماینده عربستان افزود:لطفا در جلسه رسمی،ما را مورد حمله خصومت شخصی قرار ندهید.

یک خبرگزاری طرفدار دولت ترکیه از سه هفته گذشته در حال انتشار اسناد و مدارک در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی است.

در یکی از گزارش ها خبر داده شده است که یک تیم 15 نفره ،روزنامه نگار عربستانی را پس از شکنجه و آزار به قتل رسانده اند.

ارسال نظر

 
1