خبر فوری

 
 
سازمان ملل متحد، قانون منع سفر رهبران طالبان را لغو کرد
کد خبر :1349499305

12:54 1398/01/24


برچسب ها : سازمان مل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

سازمان ملل متحد 11 تن از رهبران طالبان افغانستان از جمله ملابرادر را از قانون منع سفر بین المللی، به صورت موقف مستثنی نمود.


 

نیویورک: سازمان ملل متحد 11 تن از رهبران طالبان افغانستان از جمله ملابرادر را از قانون منع سفر بین المللی، به صورت موقف مستثنی نمود.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری های بین الملل، سازمان ملل متحد ملا عبدالغنی برادر و معاون وی شیر محمد عباس استنکزئی به همراه 9 تن دیگر از رهبران طالبان افغانستان را مجاز به سفر دانست، این لغو قانون ممنوعیت سفر از 12 فروردین ماه تا 10 دی ماه سال جاری معتبر خواهد بود.

  شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود صدور مجوز سفر برای تعدادی از رهبران طالبان افغانستان تنها به منظور شرکت در مذاکرات صلح صادر گردیده است و علاوه بر این بخشی از اموال طالبان نیز از حالت بلوکه خارج شده و قابل دسترسی است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در گفتگو با یک خبرگزاری خارجی، مستثنی نمودن برخی از مقامات طالبان از قانون منع سفر از سوی سازمان ملل متحد را تایید نمود و گفت: پس از صدور مجوز امکان سفر، نمایندگان طالبان به صورت بهتر و آسان در مذاکرات صلح در دوحه شرکت خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1