خبر فوری

 
 
سازمان ملل متحد : افغانستان می تواند بهترین پناه گاه القاعده باشد
کد خبر :608353882

16:49 1397/11/23


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, داعش, سازمان ملل, طالبان, گروه القاعده,

سازمان ملل متحد در گزارشی از روابط گروه تروریستی القاعده با دیگر گروه های تروریستی خبر داده و گفته است که برخی از سازمان های غیر دولتی پاکستان از این گروه تروریستی حمایت می کنند.


 

به گزارش راز نیوز ، گروه تروریستی داعش در برخی از مناطق افغانستان حضور دارد . گفته می شود که هم اکنون حدود 2500 تا 4000 تن از تروریست های این گروه تروریستی در استان های : ننگرهار ، کنر ، نورستان و لاغان افغانستان حضور دارند. به دلیل حمایت داعش از القاعده ، می توان گفت که احتمالا افغانستان بهترین پناهگاه القاعده است . سازمان ملل متحد در رابطه با روابط گروه تروریستی القاعده و روابط دیرینه آن با طالبان ابراز داشت که روابط دیرینه دو گروه موجب به وجود آمدن تفکر حکومت در القاعده شده است . سازمان ملل در ادامه طی اشاره به افزایش تسلط دو گروه در بدخشان افغانستان گفت : این مورد نیز به دلیل طرز تفکر حکومتی القاعده و نزدیکی استان بدخشان با تاجیکستان است .

سازمان ملل متحد در گزارش خود با نقل بیانات بن لادن و مقامات طالبان گفته است که دو طرف در دفعات متعددی در بیانیه های جداگانه خواستار افزایش استحکام روابط طالبان و القاعده شده اند . ناگفته نماند که گروه حقانی نیز روابط نزدیکی با القاعده دارد . اعضای القاعده به عنوان مدرس و پیشکسوت به خانواده های طالبان ، آموزش می دهند .  براساس گزارش سازمان ملل ، داعش نیز در بیشتر مناطق افغانستان شبکه هایی را تاسیس کرده است . به دلیل خطرات گروه های تروریستی در افغانستان است که بیشتر مقامات آمریکایی از اعلام کاهش نیروهای آمریکایی توسط ترامپ در افغانستان عصبانی شده و انتقادات شدیدی از وی کرده اند . حدود 500 تن از اعضای گروه تروریستی طالبان در استان بدخشان افغانستان از کشور های ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان و پاکستان در حال فعالیت هستند . بیشترین عملیات های مهم گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز علیه نیروهای نظامی ناتو ، آمریکا و افغانستان ، سازمان ملل متحد و سازمان های مردم نهاد در خاک افغانستان صورت گرفته است . سازمان ملل در رابطه با احتمال همکاری برخی از سازمان های مردم نهاد یا غیر دولتی با گروه های تروریستی در خاک افغانستان خبر داده و کشورهایی را نیز از این موضوع آگاه کرده است اما با این وجود نیز کشورهای آگاه از مسائل نامبرده تاکنون هیچ واکنشی علیه این موضوع از خود نشان نداده اند . ناگفته نماند که در پاکستان نیز علیه برخی از این سازمان های غیر دولتی در دادگاه عالی این کشور پرونده هایی تشکیل و درحال بررسی هستند . در این گزارش در رابطه با پرونده سازی علیه سازمان الرشید گفته شده است که این سازمان غیر دولتی متهم به حمایت از بن لادن و گروه تروریستی القاعده و طالبان است . سازمان ملل در گزارش خود در رابطه با انجمن الرشید نوشت که این سازمان غیردولتی متهم به تشکیل گروهی همچون جیش محمد و حمایت تروریست های طالبان و القاعده نیز است .

 

گفتنی است که سازمان الرشید از سال 1999 میلادی تاسیس و از طریق یکی از رهبران القاعده اداره می شود. یکی از رهبران مرکزی گروه تروریستی القاعده در سال 2003 میلادی در بیانیه ای از همکاری سازمان های غیر دولتی پاکستانی با نام های الرشید و الاختر با خود خبر داده و از همکاری آنها در زمینه نقل و انتقالات خبر داد . شایان ذکر است که کشور پاکستان تاکنون این سازمان های غیر دولتی را محکوم نکرده و فقط با به دست گرفتن لوازم آنها در پی مانع وارد نشدن فشار کشورهای دیگر علیه خود است .

ارسال نظر

 
1