خبر فوری

 
 
سازمان مسلح ملی گرای بلوچ " بی ال ای" مسئولیت حملات در هوشاپ و قلات را برعهده گرفت
کد خبر :1498856746

10:13 1401/04/30


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, بلوچستان, پذیرش مسئولیت حمله, تک تیرانداز, تیراندازی, شبه نظامیان بلوچ, قلات,

جیئند بلوچ سخنگوی سازمان ملی گرای مسلح بلوچ موسوم به "ارتش آزادی بخش بلوچ BLA" طی بیانیه ای مسئولیت حملات علیه نظامیان ارتش پاکستان و ماموران حفاظت از سایت استخراج گاز در نقاط هوشاپ و قلات را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی سازمان ملی گرای مسلح بلوچ موسوم به "ارتش آزادی بخش بلوچ BLA" طی بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت حملات علیه نظامیان ارتش پاکستان و ماموران حفاظت از سایت استخراج گازدر نقاط هوشاپ و قلات، تصریح داشت: شبه نظامیان سازمان روز سه شنبه مورخ 28 تیر یکی از نظامیان حاضر در پاسگاه ارتش در منطقه الندور کاشولی شهر هوشاپ شهرستان کیچ را با سلاح تک تیرانداز هدف قرار دادند که وی در دم به هلاکت رسید.

وی افزود: یک تیم نظامیان ارتش اشغالگر پاکستان سعی داشتند نیروهای ما را تعقیب کنند که طبق برنامه از قبل طرح ریزی شده، نیروهای ارتش به دام کمین ما افتادند و آنها را با سلاح های سنگین هدف قرار دادیم که منجر به وارد آمدن تلفات سنگین جانی و مالی به آنها شد.

جیئند بلوچ در ادامه این بیانیه با اشاره به حمله این سازمان مورخه 27 تیر بر یک سایت استخراج گاز در منطقه شیخری واقع در قلات، گفت: چاه های بلوک یک این سایت را با نصب مواد انفجاری منهدم کردیم درحالیکه افراد مسلح مامور به حفاظت از این سایت را باز داشت کردیم. شبه نظامیان سازمان، به این دلیل که این افراد دستگیر شده بلوچ و محلی بودند پس از هشدار دادن به عدم همکاری با ارتش و نیروهای ذینفع، آنها را آزاد و سلاح هایشان را ضبط کردند.

سخنگو خاطر نشان ساخت که به مردم محلی هشدار می دهیم که در نقشه های استثمار گرانه اشغالگران شرکت نکنند در غیر این صورت خودشان مسئول خسارات جانی و مالی وارده خواهند بود.

ارسال نظر

 
1