خبر فوری

 
 
سازمان اطلاعاتی آئی ایس آئی من را مجبور می کرد تا من حکم دادگه را تغییر بدهم : شوکت صدیقی
کد خبر :2071706617

17:35 1397/08/06


برچسب ها : آئی ایس آئی, دادگاه عالی پاکستان, سازمان اطلاعاتی, شوکت صدیقی, قاضی,

شوکت صدیقی اظهار داشت که افسران بلند پایه سازمان اطلاعات آئی ایس آئی پاکستان او را مجبور به تغیر در صدور حکم می کردند۔


 

سازمان اطلاعاتی آئی ایس آئی من را مجبور می کرد تا من حکم دادگه را تغییر بدهم : شوکت صدیقی

 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز به نقل از بی بی سی قاضی سابق دادگاه عالی شوکت صدیقی علیه حکم برکناری خود از سوی دیوان عالی قضایی کشور در دیوان عالی کشور درخواست  تجدید نظر در این حکم را ثبت کرد۔

 

شوکت صدیقی اظهار داشت که افسران بلند پایه سازمان اطلاعات آئی ایس آئی پاکستان او را مجبور به تغیر در صدور حکم می کردند۔

 

روز جمعه در  درخواست ثبت شده از سوی شوکت عزیز علیه دیوان عالی قضایی کشور تصریح شده بود که دیوان عالی قضایی کشور طبق قوانینی که برای برکناری قضات عالی تبیین شده است عمل نکرده است۔

 

وی افزود برکناری من به دلیل منصوب کردن قاضی مورد پسند خودشان در دادگاه عالی اسلام می باشد۔   

 

نا گفته نماند که رئیس دادگاه عالی اسلام آباد انور کاسی ماه بعدی بازنشست خواهد شد و بعنوان ررئیس دادگاه عالی اسلام آباد منصوب خواهند شد۔

 

در این درخواست شوکت صدیقی سوال کرده بود که در شکایت اجرا شده در شوری عالی قضایی که نیز شکایت کننده ای نداشت چگونه میشود که حکم برکناری من اجر شود۔

 

ناگفته نماند که شورای دادگاہ عالی با ریاست رئیس کل دادگاه عالی کشور پاکستان ثاقب نثار بہ دلیل عدم رعایت قانون حکم برکناری شوکت صدیقی را اجرا نموده انست۔

 

شوکت عزیز صدیقی در سخنرانی خود در جمع شوری قضات در راولپندی اظهار داشت سازمان های ارتش همچون آئی اسی آئی در کار های قضایی مداخلت میکردند و به خواسته خود دادگاه تشکیل داده و به خواسته خود حکم را صادر می نمودند۔

 

در حال حاضر اداره روابط عمومی ارتش اتهامات  شوکت صدیقی را تکذیب کرده است۔

 

شوکت عزیز صدیقی افزود سخنرانی که موجب حکم برکناری من شده است اینگونه سخنرانی ها را رئیس فعلی دادگاه عالی و رئیس سابق دادگاه عالی در جمع قضات ارائه نموده اند۔ همچنین گزارش آئی ایس آئی در بارہ  ارائہ نطر بندہ در بارہ تحصن حزب مذهبی در فیض آباد اینگونہ آرائ را  قضات دیگر ھم درداگاه ارائہ نمودہ اند۔

 

همچنین شوکت صدیقی متذکر شد که در باره تجدید نظر در باره حکم باز کردن خیابان از جلوی دفتر آئی ای آئی افسران ارشد سازمان اطلاعاتی بارها و بارها به من فشار آورده اند۔

 

شوکت صدیقی در درخواست خود در باره دیدار های خود با مقامات سازمان آئی ایس آئی افزود که دو افسر سازمان اطلاعاتی از من خواستند که من در باره حکم صادر شده در باره باز کردن خیابان از جلوی دفتر آئی ایس آئی حکم را تغییر دهم ولی بخاطر عدم پذیرش  درخواست دهنده این حکم  افسران آئی ایس آئی  ناراحت شدند۔

 

طبق گفته شوکت صدیقی در ملاقات ۱۹ ژوئیه افسران ارتشی آئی ایس آئی از من خواستار صدور حکمی مبنی بر حفظ اقتدارسازمان اطلاعاتی آئی ایس آئی در کشور را شده بودند۔

 

قاضی دادگاه عالی اسلام آباد افزود افسران سازمان اطلاعات آئی ایس آئی از وی پرسیده بودن که در  صورت ارائه شدن  درخواست بازرسی داگاهی علیه نخست وزیر سابق  نواز شریف عملکرد وی چگونی خواهد بود که در جواب من گفته بودم که من طبق قانون عمل خواهم کرد۔

 

در پاسخ افسر آئی ایس آئی به من گفت که در این صورت تلاش های دو ساله شما از بین خواهد رفت۔

 

شوکت صدیقی در این درخواست تجدید نظر در باره حکم صادر شده از سوی شورای عالی قضای را خواستار شد۔

ارسال نظر

 
1