خبر فوری

 
 
ساخت کارخانه های فولاد در چنیوت و چاغی درپی سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان
کد خبر :323597929

14:36 1398/05/14


برچسب ها : پاکستان, سرمایه گذاری, عربستان سعودی, عمران خان, محمد بن سلمان, ولیعهد,

دولت اسلام آباد در راستای سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان پیشنهاد ساخت نخستین کارخانه فولاد را در منطقه چنیوت داده است.


لاهور: به گزارش راز نیوز، دولت اسلام آباد در راستای سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان پیشنهاد ساخت نخستین کارخانه فولاد را در منطقه چنیوت داده است.
قابل ذکر است دو کشور پاکستان و عربستان سعودی به منظور تقویت و ثبات اقتصادی پاکستان یادداشت تفاهمی در زمینه منابع معدنی امضاء کرده بودند. یادداشت تفاهمی بخشی از قرار داد سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری سعودی در پاکستان در بخش های تولید انرژی، پالایشگاه، کارخانه پتروشیمی و... است که طی سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به کشور پاکستان به امضای دو طرف رسیده بود.
طبق گزارش منابع خبری پاکستان، دولت فدرال پاکستان طی نشستی 4 پروژه از پروژه های ارائه شده توسط ایالت ها، آزاد جمون و کشمیر و گلگت بلتستان را انتخاب کرده است. این نشست با ریاست شهزاد سید قاسم معاون خصوصی عمران خان و با شرکت 24 تن از مقامات ایالت ها برگزار شد. در این اجلاس پس از بحث مفصل درمورد منافع سعودی، فهرست 4 پروژه تهیه و با آن موافقت شد. در این راستا کارخانه های فولاد در چنیوت ایالت پنجاب و چاغی ایالت بلوچستان ساخته خواهند شد و از شرکت های معدنی پنجاب، شرکت توسعه معدنی پاکستان و نفت پاکستان نیز خواستار ارائه پروژه ای مشترک شده اند.
طبق فهرست بیان شده شامل 4 پروژه، مورد دوم راه اندازی پروژه سرب و روی در بلوچستان / راه اندازی پالایشگاه فلز است.
سومین پروژه، پروژه ی تبدیل ذغال سنگ منطقه تهر ایالت سند به گاز است که در این رابطه از اداره انرژی ایالت سند خواستار تهیه و ارائه پیشنهاد شده اند.
در آخر نیز پروژه جستجوی ذخایر منابع معدنی در استان چاغی ایالت بلوچستان شامل فهرست 4 پروژه است.
طبق گزارش منابع دولتی، تصمیمات درمورد راه اندازی این 4 پروژه باتوجه به نکاتی چون: مکان، زمین شناسی، انواع مواد اولیه، منابع معدنی، سن معدن، فلز، تامین برق، ارتباطات، محیط زیست، هزینه های محلی و دسترسی به مشتریان بین المللی، حجم سرمایه گذاری و سودآوری، ساختار پروژه و قوانین فدرال و ایالتی اخذ شده اند. دولت فدرال پاکستان همچنین برای راه اندازی دیگر پروژه ها با سرمایه‌گذاری عربستان سعودی نیز تصمیم دارد باتوجه به نکات فوق اقدام کند. هیئتی سعودی در این راستا به زودی سفری به پاکستان خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1