خبر فوری

 
 
ساجد علی نقوی: توهین به مقدسات مسلمانان قطعا ممنوع و حرام است
کد خبر :1605323752

17:41 1399/06/16


برچسب ها : آیت الله حافظ ریاض, پاکستان, سوئد, سید ساجد علی نقوی, مسلمانان,

سید ساجد علی نقوی از رهبران شیعه پاکستان،آیت الله حافظ ریاض رئیس مدارس شیعیان در پاکستان به همراه شیخ محسن نجفی مسئول جامعه الکوثر پاکستان درباره ی وضعیت کنونی کشور پاکستان بیانیه ی مشترک صادر کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید ساجد علی نقوی از رهبران شیعه پاکستان،آیت الله حافظ ریاض رئیس مدارس شیعیان در پاکستان  به همراه شیخ محسن نجفی مسئول جامعـه الکوثر پاکستان درباره ی وضعیت کنونی کشور پاکستان بیانیه ی مشترک صادر کردند.
آنها اظهر نظر داشتند که ما همیشه برای ثبات کشور و وحدت امت های اسلام گام های مثبت و موثری را برداشتیم.ما با نشان دادن فرهنگ شایسته، قانون مداری و رفتار های مسئولانه ی خود به همه ثابت کردیم که ما به میهن پرستی و امنیت کشورمان ارزش قائل هستیم.
ما با تقدیم هزارن جان گرانبها نگذاشتیم به امنیت ملی و وحدت امت های اسلامی در کشور صدمه ای وارد بشود ولی بعضی از عناصر حاضر نیستند  از  گسترش فرقه گرایی، نا امنی و کشت و کشتار در کشور دستبردار شوند.
برای حفظ و بقای میهن عزیز، ما از لحاظ شرعی و اخلاقی موظف هستیم به مقدسات دینی و مذهبی خود احترام بگذاریم.
مراجع عظام  ما به طور واضح موضع خودشان را در رابطه به این موضوع اعلام کردند که توهین به مقدسات دینی و مذهبی به فرقه های مختلف حرام و ممنوع می باشد. بنابر این ما کسانی را که به ائمه اطهار و صحابه کرام توهین میکنند را محکوم میکنیم.
در کشور پاکستان فرقه ها و مکاتب مختلفی وجود دارد و به لطف تلاش و کوشش های ما با وجود اختلافات جزئی، اتحاد و برادری را بین آنها قائم کردیم که متاسفانه این امر برای برخی از عناصر تحمل نا پذیر است.
وضعیت کنونی کشور از توطئه های پلیدی در پشت پرده خبر میدهد. اما ما با اتحاد و خرد مندی اجازه نمیدهیم که هیچ گونه نقشه ی شوم و کثیفی تحقق یابد و برای حفظ جو صلح آمیز حد اکثر تلاشهایمان را به کار میبریم.
ما از تمام فرقه ها و مکاتب اسلامی درخواست میکنیم که از هر گونه گفتگوهای توهین آمیز پرهیز کنند تا باعث دل آزاری مسلمانان فرقه های دیگر و عدم ثبات کشور نشود زیرا کشور ما تحمل چنین فرقه گرایی ها را ندارد. ما امیدواریم که همه مسلمانان و مردم کشور پاکستان به درخواست های ما توجه کنند‌.
سید ساجد نقوی سوزاندن قرآن در سوئد و  نشر مجدد کاریکاتور توهین آمیز مجله شارلی ابدو را محکوم کرد و  اظهار داشت  این اقدام ناپسند باعث جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سطح جهان شد . این اقدام ننگ هر چقدر هم محکوم شود باز هم قابل تحمل نیست.
وی گفت: "اعمال کفرآمیز به نام آزادی بیان تحمل ناپذیر است. این اقدامات به معنای خرابکاری فضای صلح آمیز است. ما امیدواریم که جامعه جهانی برای رفع چنین موضوعاتی گام بردارد و چنین تمایلاتی را ریشه کن کند."

ارسال نظر

 
1