خبر فوری

 
 
زنگ خطر برای پاکستان و افغانستان/حضور ابوبکر البغدادی در ولایت ننگرهار افغانستان
کد خبر :1118325520

11:51 1397/07/04


برچسب ها : ابوبکر البغدادی, افغانستان, پاکستان, داعش,

پس ازانتقال صدها نفر از اعضای گروه داعش طی 6 ماه گذشته،اکنون سرکرده این گروه تروریستی نیز به افغانستان انتقال داده شده است.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط،ابوبکر البغدادی از سوریه به ولایت ننگرهار افغانستان انتقال داده شده است.

طبق گزارش منابع آگاه این خبرگزاری در سازمان های امنیتی افغانستان و گروه های تروریستی،سرکرده گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش هم اکنون در ننگرهار ولایت شرقی افغانستان به سر می برد.

این خبرگزاری مدعی شده است که سرکرده یکی از گروه های تروریستی پاکستانی موجود در ننگرهار افغانستان که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار این خبرگزاری اطلاع داده است:پس ازانتقال صدها نفر از اعضای گروه داعش طی 6 ماه گذشته،اکنون سرکرده این گروه تروریستی نیز به افغانستان انتقال داده شده است.

این فرمانده تروریست ها از انتقال تعداد زیادی از تروریست های عرب و غیر عرب به افغانستان خبر داده است.

الشرق الاوسط نوشته است سازمان های اطلاعاتی پاکستان،فعالیت های این گروه در خاک افغانستان را تحت نظر دارند تا مبادا این گروه تروریستی اقدام به نقل و انتقال به داخل خاک پاکستان نمایند.

در ادامه این گزارش آمده است که داعش قصد دارد با تضعیف طالبان،برای افزایش اختلافات میان افغانستان و پاکستان تلاش کند.

ناگفته نماند پس از تصمیم جدی سوریه و متحدانش بر ادامه عملیات علیه مواضع تروریست ها در ادلب و بمباران وسیع مقرهای داعش در این شهر توسط روسیه،مقامات آمریکایی اقدام به انتقال فرماندهان این گروه تروریستی به مکانی امن و نامشخص نمودند.

تاکنون اخبار متعددی مبنی محل اختفای سرکرده گروه داعش منتشر شده اند،همچنین خبرهایی از کشته شدن وی نیز به گوش رسیده است.

چند روز پیش نیز سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت شب عاشورا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید نسبت به آغاز فعالیت های گروه تروریستی داعش در افغانستان هشدار داد و گفت:نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه به منظور حفظ جان فرماندهان داعش،اقدام به انتقال آنان از یک به مکان دیگر می نمایند.

ارسال نظر

 
1