خبر فوری

 
 
زلمی خلیل زاد: روابط دوستانه به نفع پاکستان و افغانستان خواهد بود
کد خبر :995343208

18:49 1398/02/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, روابط, طالبان,

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای صلح افغانستان در پیام تویتری خود نوشت: گفتگوی نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور افغانستان باعث خوشحالی است.


 

به گزارش راز نیوز، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای صلح افغانستان در پیام تویتری خود نوشت: گفتگوی نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور افغانستان باعث خوشحالی است.

دیپلمات های امریکا درخصوص گفتگوی مقامات دوکشور پاکستان و افغانستان براین باورند که : طرفین درگفتگوی خود بیان داشتند که روابط اقتصادی مستحکم موجب برپایی امنیت خواهد شد و روابط منطقه ای موجب دسترسی به نتایج مثبت خواهد شد. چنین موضعی می تواند باعث پیشرفت منطقه شود.

لازم به ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دو روز قبل در گفتگوی تلفنی، علاوه بر صحبت در خصوص تجارت و اقتصاد، استفاده مناسب از مواقع جغرافیایی دو کشور برای افزایش روابط در منطقه را امری ضروری خواندند.

طبق گزارش رسانه های پاکستان احتمال سفر اشرف غنی به اسلام آباد برای توسعه و ثبات هرچه بیشتر روابط دوجانبه پس از عید فطر وجود دارد. از طرفی آمریکا از روابط دوجانبه پاکستان و افغانستان حمایت و آن را لازمه شکست تروریسم میداند و از طرفی نیز آمریکا بر پاکستان فشار وارد می کند تا مسیرها را برای تجارت میان هند و افغانستان باز کند که این امر به نفع پاکستان نیز خواهد بود. زلمی خلیل زاد چندی قبل در بیانیه ای با تعریف از تلاش های پاکستان برای پیشبرد ماموریت صلح افغانستان اظهار داشته بود که پاکستان با پاسخ مثبت به درخواست های ما ملابرادر عضو مهم طالبان را آزاد کرده بود.

ارسال نظر

 
1