خبر فوری

 
 
زلمی خلیل زاد: آمریکا پس از خروج نیز به حمایت از دولت افغانستان و نیروها ادامه خواهد داد / طالبان: پس از مذاکرات موفقیت آمیز با آمریکا، حملات علیه دولت کابل ادامه خواهند یافت
کد خبر :643152025

16:38 1398/06/05


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, دوحه, زلمی خلیل زاد, طالبان,

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه برپایی صلح افغانستان در پیام های تویتری خود، گفت: تمامی طرف ها در این مورد که آینده افغانستان از طریق گفتگوی داخلی تعیین خواهد شد، توافق کرده اند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه برپایی صلح افغانستان در پیام های تویتری خود، گفت: تمامی طرف ها در این مورد که آینده افغانستان از طریق گفتگوی داخلی تعیین خواهد شد، توافق کرده اند. وی در پیام خود گزارشات مبنی بر این موضوع که طالبان گفته است توافقی انجام شده است که آمریکا به حمایت خود از دولت و نیروهای افغانستان ادامه نخواهد داد را رد کرد و افزود، هیچ کس این حق را ندارد که بوسیله تبلیغات کسی را تهدید یا فریب دهد. من می‌خواهم این را روشن کنم که ما اکنون درحال دفاع از نیروهای افغان هستیم و بعد از توافق با طالبان نیز این کار را ادامه‌ خواهیم داد.
 


از طرفی نیز برخی از منابع به نقل از رویترز مدعی شده اند که یکی از فرماندهان طالبان به شرط عدم افشای هویتش گفته است که مذاکرات با آمریکا در دوحه درخصوص خروج سربازان آمریکایی از افغانستان طی چند روز نهایی خواهند شد، اما حملات علیه دولت کابل ادامه خواهند داشت. وی در ادامه گفتگو با رویترز گفت: عدم حملات آمریکا و طالبان علیه یکدیگر تعیین شده است‌ اما هیچگونه بحثی در رابطه با آتش بس با دولت کابل، مورد گفتمان قرار نگرفته است. ما به جنگ با دولت کابل ادامه خواهیم داد و از این طریق قدرت حاصل خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1