خبر فوری

 
 
زلمی خلیلزاد: پاکستان ضمن ترغیب طالبان به کاهش خشونت، آنها را برای مذاکرات با افغان ها نیز آماده کرد
کد خبر :207926161

14:41 1399/07/12


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, زلمی خلیل زاد, طالبان, مذاکرات صلح, نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان,

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان طی گفتگو با رسانه آمریکایی، گفت: پاکستان ضمن ترغیب طالبان به کاهش خشونت، آنها را برای مذاکرات با افغان ها نیز آماده کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان طی گفتگو با رسانه آمریکایی، ضمن تصریح بر اینکه پاکستان نقش اساسی در جریان مذاکرات دو ساله آمریکا با طالبان ایفا کرده است، اذعان داشت که این پاکستان بود که طالبان را ترغیب به کاهش خشونت و درگیری ها کرده و برای نشست با افغان ها آماده کرد. وی افزود: پاکستان همچنین در نشست با رهبران افغان نیز کمک کرد، زیرا پاکستان، امنیت در کشورش را منوط  به برپایی صلح در افغانستان می داند. این نخستین مرتبه ای است که تمامی جناح های افغان طی 42 سال گذشته بر میز مذاکرات نشسته اند که این لحظه امیدوار کننده و فرصت است، درحالیکه این برهه، چالش های بخصوص به خود را نیز دارد. نماینده ویژه آمریکا از جناح های افغان خواست تا به جای تکرار اشتباهات، برای صلح مسالمت آمیز راضی شوند. وی ابراز داشت که ما پاکستان و افغانستان را تشویق می کنیم تا توافقنامه ای در مورد عدم استفاده از سرزمین، برای گروه های تروریستی امضاء کنند و امیدواریم که با نتایج مثبتی روبرو خواهیم شد.

زلمی خلیلزاد در ادامه سخنان خود هشدار داد که در صورت شکست مذاکرات صلح افغانستان، آمریکا از موضع منافع امنیت ملی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

ارسال نظر

 
1