خبر فوری

 
 
زاهد حسین: نهادهای مالی بین المللی آورده ای جز فقر برای کشور های فقیر ندارند
کد خبر :832326939

16:25 1399/09/08


برچسب ها : FPCCI, بانک جهانی, بیسوادی, پاکستان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, تجارت ملی پاکستان, رفاه, صلح, صلح جهانی, صندوق بین المللی پول, فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان, گرسنگی,

زاهد حسین رئیس بخش گروه تجارت ملی پاکستان از فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع (FPCCI) در گفتگو با جامعه تجار اظهار داشت که نهاد های مالی بین المللی، آورده ای جز فقر و تنگدستی برای کشور های فقیر ندارد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | زاهد حسین رئیس گروه تجارت ملی فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان(FPCCI) رئیس مجمع تجار و روشنفکران پاکستان و اتحاد صنعتی کراچی و وزیر سابق ایالتی گفته است که در حضور نهادهایی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی صلح و رفاه گرسنگی و بیسوادی نمی تواند از بین برود.

وی افزود با اینکه هدف ظاهری این موسسات کمک به کشورهای فقیر است اما هدف واقعی تحقق منافع کشورهای غربی در سطح جهانی و طولانی شدن انحصار آنها است که منابع کشورهای فقیر برای آنها بی رحمانه به یغما می رود. زاهد حسین در گفتگو با جامعه بازرگانی پاکستان گفت که صندوق بین المللی پول، بانک جهانی ، بانک توسعه آسیا و FATF ، همه ی این موسسات مستقر در بلوک غرب باعث افزایش فقر هستند. فاصله سرانه درآمد بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از سال 1960 تاکنون 400 درصد افزایش یافته است. در این نهادها هیچ نشانه ای از دموکراسی وجود ندارد و آنها بر اساس دیکتاتوری اداره می شوند. روسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با رأی گیری عادی انتخاب نمی شوند و سیستم رأی گیری به نفع غرب طراحی شده است که باعث افزوده شدن مشکلات جهان می شود. اگر آراء کشورهای ثروتمند و فقیر در نظر گرفته شود میتوان شاهد بود که یک رأی انگلیس در این موسسات برابر با 41 رأی بنگلادش است. بر اساس یک مطالعه اخیر، انگلیس بین سالهای 1765 تا 1938، 45 تریلیون دلار از هند منتقل کرده است که 17 برابر تولید ناخالص داخلی فعلی این کشور است. این منجر به رشد انگلستان و  کاهش درآمد مردم هند به کمتر از نصف می شود، در حالی که امروز همین بازی با کشورهای فقیر در حال انجام است که بدون آنها سیستم کشورهای ثروتمند بدون مواد اولیه و نیروی کار نمی تواند ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

 
1