خبر فوری

 
 
رییس ستاد ارتش افغانستان : طالبان تأسیسات عام‌المنفعه را در غزنی تخریب کرده‌است
کد خبر :2068559366

20:58 1397/05/21


برچسب ها : ارتش, طالبان افغانستان,

جنرال یفتلی در یک نشست خبری در کابل در مورد وضعیت غزنی آگاه کرد۔


 

رییس ستاد ارتش افغانستان : طالبان تأسیسات عام‌المنفعه را در غزنی تخریب کرده‌است

 

به گزارش راز نیوز بی نقل از سایت اطلاعات روز جنرال محمد‌شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش افغانستان می‌گوید که طالبان در غزنی تأسیسات عام‌المنفعه را تخریب کرده و بازار بزرگ بزازی را در این شهر به آتش کشیده‌است۔

جنرال یفتلی در یک نشست خبری در کابل در مورد وضعیت غزنی آگاه کرد۔

همچنین گزارش‌های منتشر شده از غزنی حاکی از این است که جنگ‌جویان طالبان در روز سوم حمله بر شهر غزنی فرماندهی پولیس این ولایت را نیز تصرف کرده‌اند، اما آقای یفتلی گفت که نقاط استراتژیک مانند مقام ولایت، فرماندهی پولیس، محبس، ریاست امنیت و مراکز اساسی ارتش در کنترل نیروهای دولتی است.

رییس ستاد ارتش کشور خبر داد که تا دو روز دیگر وضعیت امنیتی شهر غزنی تغییر می‌کند و شاه‌راه شماره  یک نیز به زودی باز خواهد شد۔

او دلیل کندی عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را جلوگیری از تلفات افراد و جلوگیری از زیان‌های مالی به شهروندان این ولایت عنوان کرد.

به گفته‌ی او، نیروهای دفاعی و امنیتی کشور توانایی دفاع از غزنی را دارند و اولویت آن‌ها تصفیه‌ی شهر غزنی از حضور طالبان و ترریستهای  خارجی، بازگشایی شاه‌راه شماره یک و تأمین امنیت کمر بند شهر غزنی است.

 ناگفته نماند سه روز است  که طالبان در شهر غزنی حمله کرده‌ است  و درگیری ها  در بخش‌های مختلف این شهر ادامه  دارد. طالبان برخی از ساختمان‌های دولتی و پایه‌های شرکت‌های مخابراتی را آتش زده و سه روز است که   شرکت‌های مخابراتی و رسانه‌ها در این ولایت از کار افتاده اند.

در روز سوم این حمله گزارش‌های ضد و نقیض از وضعیت و نقاط درگیری منتشر شده است. روزنامه نیوروک تایمز گزارش داده که ۱۱۳ جسد و ۱۴۲ زخمی به بیمارستان های این شهر منتقل شده‌اند.

ارسال نظر

 
1