خبر فوری

 
 
روسیه : کنفرانس ضد ایرانی ورشو علیه امنیت منطقه است
کد خبر :861254009

21:36 1397/11/03


برچسب ها : آمریکا, ایران, روسیه, لهستان, کنفرانس,

نماینده رسمی کشور روسیه در سازمان ملل طی بیانیه ای با ضد ایرانی خواندن اجلاس ورشو گفت : این امر موجب تاثیر گذاری منفی در امنیت و استحکام منطقه خواهد شد.


 

به گزارش راز نيوز به نقل از نور، نماینده رسمی کشور روسیه در سازمان ملل طی بیانیه ای با ضد ایرانی خواندن اجلاس ورشو گفت : این امر موجب تاثیر گذاری منفی در امنیت و استحکام منطقه خواهد شد.

وی ابراز داشت که روسیه در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد و در این رابطه با شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت‌وگویی انجام داده است.
وی با اظهار این امر که اهداف این کنفرانس بسیار روشن و واضح است ابراز داشت که از برخی سفیران خبری مبنی بر اجباری بودن شرکت در این کنفرانس را شنیده است.

واسیلی نبینزیا با مطرح کردن سوالی از چرایی این موضوع که تنها یک کشور خاص در این کنفرانس دعوت نشده است پرسید و گفت : ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است، این در حالی است که اهداف برگزاری این کنفرانس یک طرفه و برخلاف ایران است.

وی در بیانات خود با اضافه کردن موضوع فلسطین و امنیت و صلح منطقه بیان کرد که امنیت و ثبات منطقه بدون حل کردن مسئله فلسطین به حالت اجرایی در نخواهد آمد، بنابراین کشورهای منطقه باید آن را در سیاست های خود درج کنند.

وی اذعان داشت که ما معتقد بر این تفکر هستیم که برای برپایی امنیت و ثبات، همکاری های مشترک و تلاش های جهانی ضروری است.

لازم به ذکر است که آمریکا در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس بین المللی در لهستان با موضوع امنیت و استحکام و در رابطه با کشور ایران است. به گفته وزیر امور خارجه آمریکا مائیک پومپیو این کنفرانس در تاریخ چهارشنبه 24 بهمن ماه سال جاری در لهستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1