خبر فوری

 
 
روسیه : آماده همکاری برای اهداف صلح آمیز در زمینه برنامه اتمی با عربستان سعودی هستیم
کد خبر :310292897

21:41 1397/12/14


برچسب ها : برنامه اتمی, روسیه, عربستان سعودی, همکاری,

وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف در بیانیه ای از تصمیم به همکاری روسیه در زمینه اهداف صلح آمیز برنامه اتمی عربستان سعودی گفت.


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف در بیانیه ای از تصمیم به همکاری روسیه در زمینه اهداف صلح آمیز برنامه اتمی عربستان سعودی گفت. وزیر امور خارجه روسیه طی انجام کنفرانس مشترک مطبوعاتی با همتای عربستانی خود در ریاض از گفتگو و تبادل نظر با همتای خود در رابطه با مسائل سوریه، جنگ یمن، افراط گرایی و تروریسم خبر داد .

سرگئی لاوروف از درخواست روسیه برای گسترش روابط با عربستان سعودی گفت و پیشنهاد ایفای نقش میانجیگری درمیان فلسطین و اسرائیل را نیز داد. وی طی اشاره به تلاش روسیه برای تشکیل کمیته قانونی برای ارتقاء روند سیاسی در سوریه گفت : تنها ملت سوری حق انتخاب رئیس جمهور را دارد.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این کنفرانس از پیشرفت و گفتگو با همتای روسی خود در زمینه گسترش روابط با روسیه خبر داد. برای باز گشایی مجدد سفارتخانه عربستان در سوریه، منتظر روند سیاسی هستیم. عربستان سعودی بر اهمیت امنیت سوریه و اقدام سیاسی در آن تاکنون تاکید کرده است.

ارسال نظر

 
1