خبر فوری

 
 
روزنامه نگار سرشناس پاکستانی خواستار آغاز روابط دوستانه با رژیم صهیونسیتی شد
کد خبر :230640456

15:16 1399/09/04


برچسب ها : اسرائیل, به رسمیت شناختن اسرائیل, پاکستان و اسرائیل, رژیم صهیونیستی, روزنامه نگار, مبشر لقمان,

مبشر لقمان روزنامه نگار و تحلیلگر سرشناس پاکستانی در گفتگو با شبکه اسرائیلی، در سخنانی جنجالی خواستار آغاز روابط دیپلماتیک و دوستانه میان اسلام آباد و تل آویو شد.



اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مبشر لقمان روزنامه نگار و تحلیلگر سرشناس پاکستانی در گفتگو با شبکه اسرائیلی، در سخنانی جنجالی خواستار آغاز روابط دیپلماتیک و دوستانه میان اسلام آباد و تل آویو شد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، مبشر لقمان روز گذشته در گفتگوی آنلاین با شبکه اسرائیلی گفت: پاکستان باید با تمامی کشورهای جهان روابط دوستانه برقرار نماید، اسلام آباد نه از طریق کشورهای واسطه بلکه باید به صورت مستقیم روابط دیپلماتیک و دوستانه خود را با اسرائیل آغاز کند.
وی ابراز داشت: من جزو آن دسته از افرادی هستم که معتقدند پاکستان نباید در جنگ نیابتی قدرت‌های ثالث حضور یابد.
وی با معرفی نمودن دولت رژیم صهیونسیتی به عنوان یک کشور فعال در منطقه گفت: پاکستان و اسرائیل باید دست دوستی را به سمت یکدیگر دراز کنند، مردم پاکستان نسبت به اسرائیل چیزی نمی‌دانند، آنها اسرائیل را فقط به عنوان یک کشوری که علیه مردم فلسطین به عملیات می‌پردازد می‌شناسند، اما مردم اسرائیل به نوبه خود ملتی عظیم و بزرگ هستند، ملت اسرائیل ملتی جنگجو و شجاع است.
این روزنامه نگار پاکستانی خاطرنشان کرد: چنانچه زمانی پاکستان و اسرائیل با یکدیگر دست دوستی بدهند، نه با میانجیگری کشور ثالث بلکه باید به صورت مستقیم روابط دیپلماتیک خود را آغاز کنند، ما نیازی به پیروی از هیچ کشوری را نداریم خواه آن کشور آمریکا باشد و یا عربستان سعودی.
وی تصریح کرد: عداوت موجود میان پاکستان و اسرائیل از 7 دهه گذشته ادامه دارد، چنانچه دو کشور قصد پیشرفت به سوی آینده را دارند باید مردمان خود را نسبت به این موضوع آگاه سازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من در کابینه پرویز مشرف به عنوان وزیر حضور داشتم، من از آن دسته از افرادی هستم که معتقدند پاکستان باید با تمامی کشورهای جهان روابط دوستانه داشته باشد، من معتقدم سیاست خارجی ما باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد، ما پیش از هرچیز باید منافع پاکستان را مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظر

 
1