خبر فوری

 
 
روابط آمریکا و پاکستان رو به بهبودی...
کد خبر :1448325591

14:28 1397/05/25


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تروریست, تروریسم, روابط, وزارت امور خارجه, وزارت خارجه,

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مائیک پومپیو گفت : آمریکا خواهان برقراری روابط صمیمانه با پاکستان است.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مائیک پومپیو گفت : آمریکا خواهان برقراری روابط صمیمانه با پاکستان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی جشن ملی آزادی پاکستان 14 آگوست را تبریک گفت و خاطر نشان کرد : روابط پاکستان و آمریکا رو به تاریکی می‌رود، وی از روابط 70 ساله یادی کرد و گفت : بیایید به کمک هم این روابط را مجددا دوستانه کنیم و بهبود بخشیم.


پیام ارسالی آمریکا برای پاکستان تقریبا شبیه به پیام عمران خان در هفته ی گذشته بود. عمران خان در پیام خود گفته بود که : حکومت آمریکا برای بهبود این وضعیت روابط بین دو کشور را که به دلیل عدم اعتماد به وجود آمده را مجددا محکم خواهد کرد اما با اعتماد و توازن دو جانبه.

پامپیو افزود : به دلیل روابط دوستانه ی 70 ساله ی پاکستان و آمریکا، مردم دو کشور نیز به یکدیگر نزدیک شده اند. امیدواریم که در سال‌های آینده روابط بین دو کشور بهتر از قبل شوند. امیدواریم که پاکستان و آمریکا به اهداف مشترک خود دست یابند که این اهداف شامل : امنیت آسیای جنوبی، حفاظت و... هستند.

روابط بین دو کشور از ماه ژوئیه، به دلیل متهم کردن پاکستان از سوی دونالد ترامپ به کشوری به عنوان پناهنده ی تروریست ها رو به تاریکی رفت. و علاوه بر آن هفته ی گذشته آمریکا، بودجه ی دفاعی سالانه ی پاکستان را به 150 میلیون دلار کاهش داده بود درحالی‌که این بودجه در ابتدا 1 تیلیارد دلار بود.

ارسال نظر

 
1