خبر فوری

 
 
رهبر تحصن گوادر: علیه ربایش مردم بلوچ به سمت کویته راهپیمایی خواهیم کرد
کد خبر :1451248927

13:31 1400/09/25


برچسب ها : اعتراضات, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, تحصن, تظاهرات, گوادر, میر عبدالقدوس بزنجو, وزیر ارشد ایالت بلوچستان,

هدایت الرحمن رهبر تحصن گوادر، بزرگ ترین مسئله بلوچستان را ربایش اجباری افراد توسط نیروهای امنیتی عنوان کرد و اظهار داشت که به همین منظور در ماه مارس راهپیمایی به سمت کویته انجام خواهد شد و ما پای این حرف خود ایستاده ایم.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| تحصن مردم گوادر با عنوان "حق مردم گوادر را بدهید" در حمایت از مطالبات مردمی در شهرستان گوادر وارد سی و سومین روز خود شده است. این تحصن از 33 روز قبل در محوطه میدان لاله حمید گوادر ادامه دارد.

به گفته برگزار کنندگان این تحصن، اعتراضات تا بازگشت خودروهای توقیف شده توسط گارد ساحلی و گمرک، توقف کامل صید غیرقانونی ترال ها در دریای بلوچستان (صید توسط چینی ها)، از سرگیری تجارت مرزی، پایان تحقیر مردم در ایست بازرسی ها، مبارزه با مواد مخدر ادامه خواهد داشت.

 

 گفتنی است روز چهارشنبه 24 آذر کانون وکلای بلوچستان نیز در این تحصن شرکت کردند و همچنین گزارش های منتشر شده از دور پنجم مذاکرات با هیئت دولت حاکی از پیشرفت است. در این بین دیداری میان قدوس بزنجو وزیر ارشد ایالت بلوچستان و برگزار کنندگان تحصن از جمله مولوی هدایت الرحمن رهبر این تحصن در هتل پی سی با حضور اکبر آسکانی، سید احسان شاه، ظهور بلیدئی و دبیر ارشد بلوچستان انجام شد.

مولوی هدایت الرحمن با بیان اینکه مذاکرات پشت در های بسته قابل قبول نیستند و وزیر ارشد ایالت عصر روز پنجشنبه به محل تحصن آمده و مقابل مردم حضور خواهد یافت، گفت: بیشتر خواسته ها قبول شده اند.

وی در ادامه بزرگترین مشکل بلوچستان را موضوع ربایش اجباری افراد توسط نیروهای امنیتی دانست و با بیان اینکه راهپیمایی به سمت کویته به همین منظور در ماه مارس انجام خواهد شد و ما پای این حرف خود ایستاده ایم، اظهار داشت: وقتی وزیر ارشد حاضر شد، با وی صحبت خواهیم کرد و در صورت عدم اجرای این موضوع، تاریخ تحصن بعدی به وی داده می شود.

رهبر تحصن گوادر افزود: اکنون سفر نخست وزیر و یا رئیس ارتش به گوادر مانع از شکار ماهیگیران نمی شود و عید ملای که به اسم امنیت سال هاست که تعطیل شده است نیز انجام خواهد شد.

شایان ذکر است پس از نشست روز چهارشنبه کابینه دولت فدرال پاکستان، تیم دو نفره ای متشکل از خانم زبیده جلال وزیر محصولات دفاعی و اسد عمر وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان امروز پنجشنبه به منظور دیدار با وزیر ارشد ایالت بلوچستان وارد گوادر شده اند.

 

ارسال نظر

 
1