خبر فوری

 
 
رهبری پاکستان در واکنش به اظهارات رهبران اپوزیسیون از عدم دخالت ارتش در امور سیاسی خبر داد
کد خبر :1555517389

20:04 1399/06/31


برچسب ها : ارتش پاکستان, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, رهبری سیاسی, ژنرال قمر جاوید باجوا, سپهبد فیض حمید, سیاست, عمران خان, فرمانده ارتش پاکستان, نخست وزیر, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و سپهبد فیض حمید رئیس سازمان ISI با رهبران پارلمانی، برخی از وزرای کشور و عمران خان نخست وزیر دیدار کرده و خطاب به رهبران سیاسی ابراز داشتند که ارتش به طور مستقیم یا غیر مستقیم در اقدامات سیاسی هیچگونه نقشی ندارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از سخنان برخی از رهبران اپوزیسیون پاکستان در روز گذشته در رابطه با دخالت های بیجای ارتش پاکستان در امور سیاسی، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و سپهبد فیض حمید رئیس سازمان ISI با رهبران پارلمانی، برخی از وزرای کشور و عمران خان نخست وزیر دیدار کرده و خطاب به رهبران سیاسی ابراز داشتند که ارتش به طور مستقیم یا غیر مستقیم در اقدامات سیاسی هیچگونه نقشی ندارد. طی این دیدار ها به طور مفصل در رابطه با امور مدیریتی گلگیت بلتستان و امور وابسته به امنیت ملی به گفتگو پرداخته شد. طی دیدار، رهبری نظامی بر دور نگاه داشتن ارتش از امور سیاسی تاکید کرد. رهبری نظامی خاطر نشان کرد که ارتش در اصلاحات انتخابات، سازمان بازرسی کشور (نیب) و امور سیاسی هیچ دخالتی ندارد و امور وابسته به این موضوعات بر عهده خود رهبری سیاسی است. رهبری نظامی پاکستان ضمن تکرار عهد خود جهت کمک به دولت مردمی در صورت نیاز، بر اجرای هرچه سریع و موثر تر برنامه اقدام ملی تاکید کرد. رهبران سیاسی و نظامی پاکستان ضمن توافق در زمینه قرار دادن گلگیت بلتستان پس از پایان انتخابات آن به عنوان پنجمین ایالت پاکستان طی پیشنهاد رهبران پارلمان این امر را به مجلس جدید واگذار کردند تا قطعنامه تبدیل شدن به ایالت توسط خود مجمع جدید تصویب شود.

گفتنی است پیش از این نیز یکی از رهبران سیاسی در بیانیه ای به مدیریت گلگیت بلتستان پیشنهاد داده بود تا به منظور برگزاری انتخابات شفاف، ارتش این کشور را از صندوق های رای دور نگاه دارند.

شیخ رشید وزیر راه آهن پاکستان با تایید خبر دیدار رهبری نظامی با رهبران پارلمان، گفت: در این دیدار به همراه نمایندگان پارلمانی شهباز شریف، بلاول بوتو، سراج الحق، اسد محمود، دیگر نمایندگان احزاب سیاسی نیز حضور داشتند.

ناگفته نماند ژنرال قمر جاوید باجوا در ادامه دیدار های خود پس از رهبران پارلمان و وزرای کشور، با عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز دیدار مهمی در این زمینه انجام و در مورد وضعیت بوجود آمده درپی تجاوزات هند در خط کنترل مرزی، اوضاع درحال تغییر منطقه، جامو و کشمیر، صلح افغانستان، وضعیت امنیت داخلی کشور، امنیت مرزی، صلح و ثبات داخلی به گفتگو پرداخت.

 

بخوانید: نواز شریف: مبارزه من علیه عمران خان نیست، بلکه علیه کسانی است که او را آورده اند

ارسال نظر

 
1