خبر فوری

 
 
رفع مسدودی حساب های بانکی حافظ سعید رهبر جماعت الدعوه در پاکستان
کد خبر :1450555315

17:38 1399/04/22


برچسب ها : جماعت الدعوه, حافظ سعید, گروه تروریستی, لشکر طیبه,

پاکستان به همراه حافظ سعید، حساب های بانکی پنج تن از رهبران ارشد و بلند پایه گروه های تروریستی لشکر طیبه و جماعت الدعوه را از وضعیت مسدودی در آورده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان به همراه حافظ سعید، حساب های بانکی عبدالسلام بتوی، حاجی محمد اشرف، یحیی مجاهد و ظفر اقبال پنج تن از رهبران ارشد و بلند پایه گروه های تروریستی لشکر طیبه و جماعت الدعوه را از وضعیت مسدودی در آورده است. گفتنی است این اقدام، پس از اعلام رضایت شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است. تمامی این افراد در فهرست تروریسم شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند و طی پرونده تامین مالی تروریسم توسط دادگاه مبارزه با تروریسم پنجاب، محکوم به حبس یک تا پنج سال شده اند. افراد برای استفاده از حساب های خود برای مخارج زندگی، درخواست هایی به شورای امنیت ارسال کرده بودند.

از طرفی خبرگزاری هندی "ریپبلک ورلد" طی گزارشی در این زمینه مدعی همکاری دولت پاکستان با رهبران گروه های تروریستی در مورد رفع مسدودی حساب های بانکی شان شده و گفت: پاکستان تنها برای ظاهر سازی و خارج کردن نام خود از فهرست خاکستری FATF این افراد را دستگیر کرده است. در حال حاضر پاکستان برای اجرای شرایط گروه ویژه اقدام مالی تحت فشار قرار دارد، پس از آنکه اسم این کشور از فهرست خاکستری خارج شد، این عناصر تروریستی نیز مجددا آزاد می شوند.

ارسال نظر

 
1