خبر فوری

 
 
رضا ربانی : پارلمان را از اخبار مهم مطلع نمی کنند
کد خبر :847033047

14:52 1397/09/29


برچسب ها : پارلمان, پاکستان,

رضا ربانی سناتور حزب پیپلزپارٹی ( حزب مردمی PPP) در اجلاس روز گذشته در مجلس سنای پاکستان گفت : احساس می کنم که پارلمان غیر فعال شده است، تمامی سخنان و اطلاعیه های مهم از طریق اخبار به گوش ما می رسد. همچنین پارلمان را از وقایع مهمی که در حال رخ دادن است نیز مطلع نمی کنند.


رضا ربانی سناتور حزب پیپلزپارتی ( حزب مردمی PPP) در اجلاس روز گذشته در پارلمان پاکستان گفت : احساس می کنم که پارلمان غیر فعال شده است، تمامی سخنان و اطلاعیه های مهم از طریق اخبار به گوش ما می رسد. همچنین پارلمان را از وقایع مهمی که در حال رخ دادن است نیز مطلع نمی کنند.

رضا ربانی همچنین با اشاره به آغاز مذاکرات میان طالبان و آمریکا که توسط پاکستان انجام شده بود گفت : حتی ما از این خبر نیز از سخنان نخست وزیر عمران خان در خارج از پارلمان با خبر شدیم. این در حالی است که وزیر امور خارجه حتی یک بیانیه و سخنرانی نیز در رابطه با سیاست های پاکستان مرتبط با این موضوع در پارلمان نداشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که نخست وزیر عمران خان و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه ، دو سفر به عربستان سعودی داشته اند که در این سفر ها قرار داد های مهمی میان دو طرف به امضاء رسید، وی افزود، پارلمان را حتی از جزئیات توافقنامه های نیز مطلع نساختند.

وی با مطرح کردن سوالاتی گفت : آیا قرار داد دفاعی میان دو طرف امضاء شده است؟ بسته اقتصادی عربستان سعودی بر چه اساسی میان دو کشور به امضاء رسیده است؟ چرا پارلمان را از جزئیات این امور آگاه نمی کنید؟

رئیس سابق سنای پاکستان نیز با ابراز شکوه خود گفت : نخست وزیر عمران خان حتی از جزئیات سفر خود به امارات متحده عربی نیز پارلمان را آگاه نکرده است. وی در ادامه افزود، پس از بازگشت عمران خان از سفر چین، از طریق تلویزیون با خبر شدیم که تیم اقتصادی در چین مانده است. تاکنون در این رابطه با پارلمان گفت و گویی انجام نشده است.

رضا ربانی در پایان سخنان خود اظهار داشت، که چنین رفتارهایی موجب تضعیف پارلمان خواهد شد. اطلاعاتی که باید به پارلمان ارائه بدهید، درصورت عدم تحویل این اطلاعات و با خبر ساختن پارلمان از آن، پارلمان خیر فعال خواهد شد.

وی با ابراز تاسف و نگرانی گفت : پارلمان در حال حرکت سریع به سوی غیر فعال شدن است، و این به نفع دولت نخواهد بود، قدرت های دیگر برای پر کردن فضای خالی به تحرک خواهند درآمد.

ارسال نظر

 
1