خبر فوری

 
 
رضایت آمریکا در رابطه با خروج نظامیان این کشور از افغانستان
کد خبر :1951316688

15:53 1397/11/06


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, داعش, طالبان,

مذاکرات میان طالبان و آمریکا در قطر با پیشرفت مواجه شده است، گفتنی است آمریکا در این مذاکرات رضایت خود مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کرده است.


 

به گزارش راز نیوز، مذاکرات میان طالبان و آمریکا در قطر با پیشرفت مواجه شده است، گفتنی است آمریکا در این مذاکرات رضایت خود مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری طلوع افغانستان، در ششمین روز از دور جدید مذاکرات در حال انجام گروه تروریستی طالبان با آمریکا در قطر، آمریکا با اعلام رضایت خود از خروج نظامیان آمریکایی، از طالبان نیز خواستار متوقف کردن این جنگ شده است.

همچنین آمریکا با اظهار این امر که خواستار متوقف کردن عملیات ها از سوی گروه های تروریستی طالبان، داعش و القاعده شده است، طالبان نیز در مقابل در خواست اعلام تاریخ خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را کرده است.

طالبان در پاسخ به درخواست آمریکا مبنی بر متوقف کردن جنگ خواستار اعلام تاریخ خروج نظامیان آمریکایی شده است، همچنین طالبان گفته است در صورتی جنگ را متوقف خواهد کرد که اطمینان از ایجاد نکردن خطراتی از سوی آمریکا برای کشورهای همسایه همچون پاکستان را حاصل کند.

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی رئیس جمهور آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان ابراز داشته است که طالبان باید با دولت اشرف غنی رئیس جمهور فعلی افغانستان نیز مذاکرات انجام دهد، اما این مذاکرات باید برای ایجاد اصلاحات باشد نه برای کنترل طالبان بر افغانستان. این در حالی است که طالبان تاکنون در این رابطه واکنشی نشان نداده است.

براساس اطلاعات غیر رسمی، نمایندگان طالبان پس از پایان جنگ با سفر به پایتخت افغانستان کابل، با دولت نیز مذاکراتی انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که چندی پیش طالبان خبری مبنی بر لغو این مذاکرات را منتشر کرده بود که پس از آن زلمی خلیل زاد به افغانستان و پاکستان سفر کرده بود. وی پس از گذراندن برنامه پرکاری در افغانستان، با سفر به کشور پاکستان با مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی این کشور دیدار کرد. پس از آن وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای از رضایت این کشور در خصوص برپایی امنیت افغانستان گفت و ابراز داشت که امیدواریم هرچه زودتر مذاکرات به نتایج مثبت برسند.

ارسال نظر

 
1