خبر فوری

 
 
رسانه های پاکستان: اتحاد گروه های تروریستی دسیسه ای از سوی سازمان های امنیتی هند و افغانستان است
کد خبر :156941850

18:31 1399/05/28


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و هند, تحریک طالبان پاکستان, جماعت الاحرار, جنبش طالبان پاکستان, حزب الاحرار,

رسانه های پاکستان از اتحاد بین گروه های تروریستی جماعت الاحرار و حزب الاحرار با تحریک طالبان پاکستان به عنوان دسیسه ای از جانب سازمان های "را" و "ان دی اس"، به منظور گسترش نا امنی در پاکستان یاد کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رسانه های پاکستان با یاد کردن از اتحاد بین گروه های تروریستی جماعت الاحرار و حزب الاحرار با تحریک طالبان پاکستان به عنوان دسیسه ای از جانب سازمان های "را" و "ان دی اس"، نوشتند: سازمان های امنیتی هند و افغانستان به منظور افزایش آمار حملات تروریستی و ایجاد ناامنی در پاکستان با گروه های ممنوعه ارتباط گرفته و در زمینه ایجاد اتحاد بین این گروه ها تلاش کرده اند. آژانس های "را" و "ان دی اس" جلساتی با نمایندگان جماعت و حزب الاحرار برگزار کرده اند.

براساس گزارش رسانه های ملی پاکستان، مورخ 26 مرداد برابر با 16 اوت آژانس ها نشست هایی در پکتیکا و کنر با نمایندگان تحریک طالبان پاکستان، جماعت الاحرار و حزب الاحرار داشتند. در این نشست اکرام الله ترابی از اعضای جماعت الاحرار نیز شرکت داشت که چندی پیش به قید ضمانت در دادگاه، آزاد شده بود. وی 13 دسامبر از خاک افغانستان دستگیر و تحویل پاکستان شده بود. طی نشست، تصمیمی مبنی بر حملات علیه ارتش، پلیس، رنجرز، سپاه مرزی FC و دیگر نهاد های امنیتی اتخاذ شد.

رسانه های پاکستان اظهار داشتند که دو سازمان از موانع اصلی در ایجاد صلح در افغانستان نیز بوده و برنامه ای برای ناکام کردن تلاش های آمریکا و پاکستان برای برپایی صلح در افغانستان طرح ریزی کرده اند. سازمان های هند و افغانستان طی دستوری به گروه های ممنوعه ابراز داشتند که در اعلامیه اتحاد از محل برگزاری نشست ها یادی نشود تا بدین وسیله اتهام آن نیز به سمت پاکستان باشد.

 

بخوانید: اتحاد بین جماعت الاحرار و حزب الاحرار با تحریک طالبان پاکستان

ارسال نظر

 
1