خبر فوری

 
 
رزمایش نظامی هند در نزدیکی مرز پاکستان
کد خبر :22261961

21:01 1398/07/10


برچسب ها : ارتش پاکستان, آمریکا, رزمایش نظامی, روسیه, موشک, ھند,

هند در اقدامی جدید رزمایش نظامی خود را در نزدیکی مرز پاکستان آغاز نموده است همچنین از اعتراض آمریکا نسبت به خریدن موشک از روسیه نیز صرف نظر کرده است۔


 

 

به گزارش راز نیوز هند رزمایش نظامی خود را در نزدیکی مرز پاکستان آغاز نمود در این رزمایش ها افسران نیروهای زمینی هوائی و همچنین دریایی نیز شرکت داشتند۔ طبق گفته رسانه هند این رزمایش ها برای حمله غافلگیرانی هند نسبت به پاکستان آغاز شده است۔

از جانب دیگر هند از اعتراض های آمریکا نسبت به خریدن سیستم دفاعی موشک از روسیه صرف نظر کرده و قصد خرید این سیستم  از روسیه را دارد۔

نا گفته نماند که آمریکا هند را از خردیدن سلاح و موشک از روسیه منع نمود ولی هند از اعتراض آمریکا نسبت این مسئله صرف نظر نموده است۔

وزیر خارجه هند اظهار داشت هیچ کشوری به ما نظر ندهد که ما از چه کسی موشک بخریم و نخریم ما تصمیمات خودمان را خودمان میگیریم۔

طبق اطلاعات بدست رسیده ارتش هند رزمایش های جدیدی را در منطقه مرزی پاکستان و هند آغاز نموده است و این رزمایش ها موجب افزایش تنش میان پاکستان و هند می باشد۔

به گفته رسانه های هندی این رزمایش ها به فرماندهی ژنرال اشوک فرمانده کل قوای هند آغاز شده اند و با وجود تنش ها این رزمایش ها ادامه خواهند یافت۔

ناگفته نماند که وزیر خارجه هند در دوره آمریکا نسبت به واکنش های آمریکا علیه خرید موشک و سیستم دفاعی از روسیه شدیدا انتقاد نموده بود و همچنین امکان تحریم های از سوی آمریکا علیه هند بعد از توافق هند با روسیه دیده می شود۔قبل از گفتگوی وزیر خارجه آمریکا مایک پومپیو وزیر خارجه هند در سخنانش اظهار داشت که ما در خرید هر گونه سلاح برای دفاع از خودمان آزادیم و هیچ کشوری حق اعتراض را ندارد۔

 

او گفت :ما هیچ وقت نمی خواهیم کشوری به ما نظر بدهد که ما از روسیه چه چیزی را بخریم و چه چیزی را نخریم همچنین در مورد آمریکا نیز نظر مان همین است کسی حق ندارد به ما نظر خودش را تحمیل کند که ما از آمریکا چه چیزی را بخریم و چه چیزی را نخریم۔

نا گفته نماند که در حال حاضر هند از روسیه سیستم دفاعی ایس 400 را میخواهد بخرد ولی در این زمینه صحبت هایه قطعی را هنوز منتشر نکرده است۔

همچنین از جانبی دیگر هند موشک های جدیدی را که ساخته است تجربه کرد وزارت دفاع هند از موفق بودن تجربه های موشکی هند نیز خبر داد هند در حال حاضر  موشک  برهموس سپر سونک کروز را با طی کردن  مسافت 290 کلو متر تجربه کرده است۔ این موشک در هر سه شعبه های نظامی قابل استفاده می باشد۔

ارسال نظر

 
1