خبر فوری

 
 
رزاق داوود : پاکستان به دلیل تحریم های آمریکا، قادر به انجام تجارت آزاد با ایران نخواهد بود
کد خبر :1903737760

17:29 1398/01/29


برچسب ها : ایران, پاکستان, تجارت, تجارت آزاد, خط گازی,

رزاق داوود مشاور تجارتی نخست وزیر پاکستان ابراز داشت که پاکستان توافق تجارت آزاد FTA را با کشور همسایه خود ایران انجام نخواهد داد. وی افزود، به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، پاکستان با ایجاد تغییرات اساسی در بخش تجارت، تنها در رابطه با توسعه تجارت با ایران همکاری خواهد کرد .


 

به گزارش راز نيوز، رزاق داوود مشاور تجارتی نخست وزیر پاکستان ابراز داشت که پاکستان توافق تجارت آزاد FTA  را با کشور همسایه خود ایران انجام نخواهد داد. وی افزود، به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، پاکستان با ایجاد تغییرات اساسی در بخش تجارت، تنها در رابطه با توسعه تجارت با ایران همکاری خواهد کرد . از طرفی مقامات بخش نفتی پاکستان در پیامی ابراز داشتند که در سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، در رابطه با پیشرفت پروژه خط گازی گفتگو خواهد شد. عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سفر خود به کشور ایران، علاوه بر دیدار با مقامات ارشد سیاسی این کشور، باوجود تحریم های آمریکایی، در رابطه با توسعه تجارت گفتگویی انجام خواهد داد.
رزاق داوود ابراز داشت که چون در گذشته کشور ایران علیه کالاهای پاکستانی مالیات اعمال کرده بود، پاکستان نیز چنین اقدامی انجام داد. وی در پاسخ به سوالی ابراز داشت که کشورهای چین، هند و ترکیه با ساخت بانک مخصوصی به طور گسترده ای با کشور ایران تجارت می کنند. این درحالی است که کشور پاکستان نمی تواند چنین اقدامی انجام دهد، اما پاکستان در این رابطه در سفر نخست وزیر پاکستان به ایران گفتگو خواهد کرد. قبل از این قرار بود با سفر تیم ایران به کشور پاکستان، طرفین در رابطه با FTA قراردادی را امضاء کنند، اما تاکنون تیم ایرانی نتوانسته به پاکستان سفر کند، و در حال حاضر نیز نمی توان چنین توافقی را با ایران انجام داد. ایران درپی درخواستی از کشور پاکستان خواستار دریافت استثناء از آمریکا همچون کشور هند برای تکمیل پروژه خط گازی شده بود. ایران می گوید، چون تحریم های آمریکا در رابطه با گاز نیستند، لذا باید این امر را به سرانجام رساند. عبد الرزاق داوود خاطر نشان کرد که به دلیل موضع ترامپ نسبت به پاکستان، این کشور در وضعیتی نیست که بتواند در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران، استثنایی حاصل کند.

ارسال نظر

 
1