خبر فوری

 
 
رد پای کشورهای خارجی در مرز پاکستان و ایران برای آشفته سازی روابط دو کشور همسایه
کد خبر :2087893666

10:51 1397/09/21


برچسب ها : ایران, پاکستان, دکتر علی لاریجانی, مرز میرجاوه,

ما در این قضیه پای کشورهای دیگر را هم مشاهده کردیم، برخی شواهد متقن است که برخی کشورها برای آشفته‌سازی و مسئله‌سازی در ایران اقداماتی دارند.


 

به گزارش راز نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان دومین کنفرانس رؤسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون‌ منطقه‌ای طی سخنانی اظهار داشت: در این کنفرانس تلاش کردیم در راستای مقابله با تروریسم مباحث خوبی مطرح شود.

وی افزود: اصل این اجلاس با همت مجلس پاکستان صورت گرفت و فلسفه اصلی آن این بود که در آسیا تحرکاتی از تروریسم می‌بینیم که طبیعی نیست که در خود آسیا هم زمینه‌هایی برای رشد این امر وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا عوامل خارجی تروریسم‌ها را سامان داده اند، لذا یک موضوع مهمتری پشت اینها وجود داشته است که نفس کشورها را برای پیشرفت اقتصاد و سایر حوزه‌ها بگیرد.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم که عوامل بیرونی را در حمایت از تروریسم شناسایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در این قضیه پای کشورهای دیگر را هم مشاهده کردیم، برخی شواهد متقن است که برخی کشورها برای آشفته‌سازی و مسئله‌سازی در ایران اقداماتی دارند.

وی با بیان اینکه آزادسازی مرزبانان میرجاوه از جمله دغدغه‌های اصلی ما است، گفت: به غیر از پاکستان، کشورهای دیگری هم در این موضوع دخیل هستند، درنهایت آنها به ما قول دادند که این موضوع حل شود و به جد پیگیر چنین مسئله‌ای هستیم.

لاریجانی همچنین افزود: ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به این موضوع به طرف پاکستانی هشدار داده اند که در مناطق مرزی دست عوامل خارجی مشاهده شده است که قصد دارند روابط پاکستان و ایران را دچار تنش کنند و ایران شواهدی نیز در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب که برخی کشورها برای آشفته کردن روابط میان ایران و پاکستان تلاش می‌کنند لذا سیستم اطلاعاتی این کشور باید فعالانه‌تر عمل کنند، همچنین دولت پاکستان به ما قول داده که به این ناآرامی‌ها و موضوع سربازان میرجاوه خاتمه بدهد.

ارسال نظر

 
1