خبر فوری

 
 
رحمن ملک : اگر در پاکستان داعش حضور ندارد پس چگونه CTD ادعای کشتن 4 تروریست داعشی در ساهیوال را کرده است؟
کد خبر :714228959

17:16 1397/11/01


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, مجلس سنا,

رحمن ملک سناتور و وزیر داخلی اسبق پاکستان طی انتقاد شدید از مقامات پاکستانی با اشاره به بیانات مقامات دولت فعلی پاکستان در رابطه با عدم حضور داعش در این کشور گفت : اگر داعش در کشور نیست، پس چگونه مقتولین حادثه ساهیوال را داعش خطاب می کنید؟


 

به گزارش راز نيوز، رحمن ملک سناتور و وزیر داخلی اسبق پاکستان طی انتقاد شدید از مقامات پاکستانی با اشاره به بیانات مقامات دولت فعلی پاکستان در رابطه با عدم حضور داعش در این کشور گفت : اگر داعش در کشور نیست، پس چگونه مقتولین حادثه ساهیوال را داعش خطاب می کنید؟ کمیته داخلی مجلس سنا از عمران خان خواستار پاسخ به این سوال است که آیا در حال حاضر در کشور داعش است یا خیر؟

گفتنی است جلسه کمیته داخلی مجلس سنای پاکستان به ریاست رحمن ملک از اعضای حزب پیپلزپارتی در خانه مجلس برگزار شد که طی این جلسه اعضای شرکت کننده به شدت حادثه ساهیوال را محکوم کردند.

اعضای کمیته با ابراز شدت غم و اندوه خود نسبت به حادثه ساهیوال از حکومت ایالت پنجاب خواستار ارائه گزارشی در این رابطه شدند. رئیس کمیته طی بیانیه ای از گفت و گوی مفصل خود با عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب در رابطه با این حادثه گفت و اظهار داشت که وی نیز متعهد به همکاری کامل در این زمینه شده است.

لازم به ذکر است که 2 روز قبل نیروهای مبارزه با تروریسم پنجاب طی عملیاتی در نزدیکی عوارضی ساهیوال در ایالت پنجاب از به قتل رساندن تروریست ها خبر دادند، این درحالی است که طی تیراندازی نیروهای امنیتی 2 زن و 2 مرد جان باختند و اظهارات حاضرین در محل حادثه و کلیپ های گرفته شده چیزی جز اظهارات نیروهای امنیتی را بیان می کند.

سناتور رحمن ملک رئیس کمیته داخلی مجلس سنای پاکستان اطلاعیه حادثه ساهیوال را برای حضار در جلسه قرائت کرد.

گفتنی است رحمن ملک در این جلسه از رئیس پلیس کل ایالت پنجاب درخواست تکمیل گزارشی از این حادثه طی یک هفته آتی و ارائه آن به کمیته داخلی مجلس سنا کرد. وی افزود، پس از بررسی این حادثه مجرمین را به سزای عملشان خواهیم رساند.

همچنین وی از رئیس پلیس پنجاب خواستار فراهم کردن پاسخ 11 سوال مطرح شده شد و گفت : اگر مقتولین با گفته نیروهای امنیتی خودرو را در کناری پارک کردند، و هیچ گونه تیراندازی از داخل ماشین به سوی نیروهای امنیتی انجام نشده است، پس چگونه و با چه مجوزی نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم 4 تن را به قتل رسانده اند؟

وی با مطرح کردن سوال گفت : آیا دختر 13 ساله به دلیل آنکه شاهد عینی این حادثه بوده است به قتل رسیده؟ آیا علیه مقتولین گزارشی از سازمان های اطلاعاتی دریافت کرده بودید؟

وی با ابراز تاسف و محکوم کردن این حادثه گفت : این حادثه موجب هراس افکنی در مردم شده است. وی همچنین متعهد شد که کمیته مجلس سنا برای جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین حوادثی در آینده، لایحه ای در این رابطه تصویب خواهد کرد. انجام چنین عملیاتی و قتل مردم خلاف قوانین است.

 

از طرفی موج جدیدی از سوالات در رابطه با حادثه ساهیوال پنجاب در پاکستان آغاز شده است. مردم طی سوالاتی می گویند : اگر افراد جان باخته تروریست بودند پس چرا دولت اعلام کرده است که به خانواده جان باختگان مبلغ 200 میلیون روپیه را خواهد داد؟ و اینکه چرا دختر 13 ساله ای که به همراه 3 تن در خودرو بوده است نیز به قتل رسیده؟
گفتنی است برادر مقتول طی اظهاراتی با اشاره به مبلغ اهدایی 200 میلیون روپیه ای دولت پاکستان به این خانواده گفته است که من حاضر به پرداخت 300 میلیون روپیه مالیات هستم، اما درعوض آن تنها خواستار اجرای عدالت از مقامات در این زمینه هستم.

ناگفته نماند که پس از این حادثه در پاکستان، برخی از افراد پشت شیشه خودرو های خود متنی مبنی بر اینکه "من تروریست نیستم، مرا نکشید" درج کرده اند.

 

ارسال نظر

 
1