خبر فوری

 
 
رجب طیب اردوغان به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد
کد خبر :1891519510

13:54 1397/10/15


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, ترکیه,

خبرها حاکی از آن است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.


 

به گزارش راز نيوز، خبرها حاکی از آن است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد. به گفته شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، اردوغان به همراه هیئت عالی رتبه این کشو به زودی به پاکستان سفر خواهند کرد. در این هیئت سرمایه گذارانی که خواستار سرمایه گذاری در پاکستان هستند نیز حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به نشست سه جانبه میان پاکستان ، ترکیه و افغانستان تصریح کرد ، نخست وزیر عمران خان در رابطه با نشست سه جانبه میان پاکستان، افغانستان و ترکیه، اظهار نظر مثبت کرده است، از طرفی رئیس جمهور افغانستان نیز با شرکت خود در این روابط سه جانبه نظر مثبت خود را ابراز داشته است.

وی افزود، دیدار مفصل و کاملی میان نخست وزیر و رئیس جمهور ترکیه انجام شد. همچنین افرادی که خواهان سرمایه گذاری در پاکستان هستند نیز با عمران خان ملاقات هایی داشتند.

برنامه و طرحی باتوجه به شورای همکاری های دو جانبه در سطح عالی میان ترکیه و پاکستان تنظیم خواهد شد، و وزرای امور خارجه دو کشور در سطح عالی رتبه ای اقدام به برنامه ریزی در رابطه با شورای همکاری خواهند کرد. وی اذعان داشت که سیاست ها و برنامه ریزی های مرتبط با شورای همکاری در دیدار میان وزرای خارجه دو کشور پاکستان و ترکیه در اواسط سال 2019 میلادی ، تنظیم می شوند.

گفتنی است در دیدار نخست وزیر پاکستان عمران خان و رئیس جمهور ترکیه در زمینه های مختلفی میان دو طرف گفت و گو هایی صورت گرفت.

قابل ذکر است که رئیس جمهور ترکیه در این موقع با گفت و گو با عمران خان ابراز داشت، ترکیه خواهان خریداری هواپیما های آموزشی از پاکستان برای ارتش خود است.
براساس گفته های منابع خبری با اشاره به موضوع خریداری هواپیماهای آموزشی از پاکستان گفته اند که امکان دارد به زودی توافقنامه نظامی میان دو کشور به امضاء برسد.

ارسال نظر

 
1