خبر فوری

 
 
ربوده شدن 5 تن از اعضای خاندان سلطنتی عربستان به اتهام حمایت از جمال خاشقجی
کد خبر :2092319819

12:13 1397/07/21


برچسب ها : جمال خاشقجی, خالد بن فرهان, عربستان سعودی,

5 تن از اعضای خاندان سلطنتی آل سعود،به اتهام اعتراض به گمشدگی جمال خاشقجی ربوده شدند.


 

ریاض:به گزارش راز نیوز به نقل از الجزیره،5 تن از اعضای خاندان سلطنتی آل سعود،به اتهام اعتراض به گمشدگی جمال خاشقجی ربوده شدند.

جمال خاشجقی روزنامه نگار عربستان سعودی که در خبرگزاری واشنگتن پست مشغول فعالیت بود،2 اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بازنگشت.

بر اساس گزارش الجزیره جمال خاشقجی به منظور انجام امور طلاق همسر سابق خود به کنسولگری عربستان واقع در استانبول مراجعه کرده بود که از آنجا بازنگشت.

منابع ترکیه به رسانه ها خبر داده اند که جمال خاشقجی را به اتهام انتقاد از سیاست های محمد بن سلمان،در داخل ساختمان کنسولگری عربستان به قتل رسانده اند.

مقامات سعودی با رد این اظهارات مدعی شده اند که جمال خاشقجی از ساختمان کنسولگری بیرون رفته و پس از آن از وی خبری در دست نیست.

خالد بن فرهان السعود که به آلمان مهاجرت نموده است در مصاحبه با خبرگزاری خارجی گفته است پیش از ربوده شدن جمال خاشقجی؛مقامات سعودی نقشه ربودن من را چیده بودند که موفق نشدند.

بر اساس گزارش اندیپندنت خالد بن فرهان گفت:گمشدگی جمال خاشقجی در راستای سرکوب منتقدین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

این شاهزاده 41 ساله عربستانی در ادامه خبر داد که به وی قول اعطای میلیون ها دلار در ازای مراجعه به سفارت عربستان در مصر و ملاقات با مقامات سعودی را داده بودند.

وی گفت:مقامات سعودی به من گفتند که از وضعیت مالی من خبر دارند و میخواهند به من کمک کنند و هیچ خطری،جان من را تهدید نخواهد کرد.

وی در ادامه گفت:5 نفر از شاهزاده های سعودی به اتهام حمایت از جمال خاشقجی توسط دولت عربستان ربوده شده اند و هیچ کس از وضعیت آنان اطلاعی ندارد و نمیداند که این 5 افراد در کجا به سر میبرند.

در حال حاضر بسیاری از شاهزاه های سعودی از روند سرکوب معترضین ترسیده اند،5 روز پیش تعدادی از اعضای خاندان آل سعود به منظور اظهار نگرانی در خصوص آینده خاندان آل سعود به دیدار شاه سلمان رفته بودند که همگی آنان توسط دولت عربستان بازداشت شدند.

وی گفت:ترس و هراس بر شاهزاده های خاندان سعودی سایه افکنده است.

یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از یک مامور اطلاعاتی عربستان بدون انتشار نام وی خبر داده است که عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای به دام انداختن جمال خاشقجی از طریق دادن وعده و وعید بود.

بر اساس این گزارش،دوستان خاشقجی خبر داده اند که مقامات سعودی پس از تماس با خاشقجی به وی قول مساعد داده بودند که در صورت بازگشت وی به عربستان سعودی علاوه بر حفاظت از وی،پست مهم دولتی به وی اعطا خواهد شد،اما خاشقجی با این پیشنهادات مخالفت کرده بود زیرا وی به این طرز رفتار مقامات سعودی مشکوک بود.

ارسال نظر

 
1